طراحی سایت طراحی سایت طراحی سایت طراحی سایت
امروز : جمعه ۱۴۰۳/۰۱/۱۰

عمومی

درباره مرکز آرامش

مرکز مشاوره و ارایه خدمات مامايی آرامش طبق ضوابط و مقررات وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشكي جهت انجام خدمات مامايي در سطوح مختلف بهداشتی دائر گردیده است و آماده ارائه خدمات مراقبتی و بهداشتی به بانوان محترم می باشد.

موسسين :
تعدادی از کارشناسان با سابقه مامايی و از اعضای انجمن علمی مامايی ايران موسسين اين مرکز می باشند که ساليان زياد در امور مختلف درمانی و آموزشی فعاليت داشته و نيز به عنوان مربی رسمی ورزشهای دوران بارداری, کلاسهای مختلف آموزش مامايی در بيمارستانها و مراکز درمانی و ساير موسسات برگزار کرده اند. همجنين اين مرکز از همکاری پزشکان و کارشناسان مجرب و باسابقه ديگر نيز در بخش‌های مختلف بهره می برد.

خدمات ارائه شده در مرکز:

1 - مشاوره (بلوغ، قبل از ازدواج،قبل از بارداری، زناشوئی و...)

2- دوره‌های آمادگی برای زایمان کم‌درد (تغذیه مادر باردار، ورزش دوران بارداری، بیوفیدبک و..)

3- مشاوره تغذیه مادر و کودک ، پایش نوزاد، مشاوره رشد و تکامل نوزاد

4 - واکسیناسیون ، تنظیم خانواده

5 - ماساژ نوزاد و ورزش مادر ونوزاد به منظور سلامت و تناسب اندام

6 - آموزش ریلکسیشن و یوگا (به منظور کاهش استرس، افزایش تمرکز و تقویت جسمی)

7 - مشاوره یائسگی(تغذیه، عوارض یائسگی و تمرینات ورزشی تقویت عضلات لگن پ‍یشگیری از مشکلات ادراری)

8 - مشاوره و آموزش سبک زندگی برای هر گروه سنی خانواده

9 - خدمات مامایی در منزل

10 - پاپ اسمیر

11 - کارگاه‌های آموزشی بهداشت فردی (مراقبت‌های بهداشتی، پوست و مو، تغذیه و ورزش)

12- مشاوره‌های روانشناسی با بهره‌گیری از مشاورین مجرب و با سابقه روانشناس

نشانی: تهران - میدان رسالت- خیابان هنگام- بالاتر از فرجام- پلاک ۱۹۷- طبقه دوم- واحد ۵


تلفن‌های تماس:

۷۷۱۸۵۰۱۴ -
۷۷۱۸۵۰۷۷
-
۰۹۰۳۵۱۸۴۳۸۱

77185014 - 77185077

تعیین وقت همه روزه : صبح ها: ۹ الی ۱۳ بعدازظهر: ۱۵ الی ۲۰

-


شماره مشاوره تلفنی: 9099071652
تماس از سراسر کشور با تلفن ثابت

تبلیغات متنی

رفتار جنسی و واکنش جنسی در بارداری

§رفتار جنسی در حاملگی

حاملگی اثرات متفاوتی بر روی رفتار جنسی دارد . برخی زنان احساس می کنند سایق جنسی آنها افزایش یافته است زیرا احتقان عروق لگنی سبب    می شود حالت رغبت جنسی بیشتر شود.

در برخی دیگر به این دلیل رغبت جنسی نسبت به پیش از حاملگی افزایش می یابد که دیگر از حامله شدن نمی ترسند.

در برخی زنان میل جنسی کاهش می یابد و یا علاقه به فعالیت جنسی از بین می رود . کاهش میل جنسی ممکن است ناشی از افزایش سطح استروژن یا احساس جذاب نبودن باشد.

رفتار جنسی در حاملگی

اجتناب از رابطه جنسی ممکن است ناشی از ناراحتی جسمی یا ارتباط دادن مادر بودن با فقدان میل جنسی باشد. مردان دچار عقده مادونا زنان باردار را موجودات مقدسی    می دانند که نباید با عمل جنسی آلوده شوند

زن یا مرد ممکن است اشتباهاً مقاربت را برای جنین در حال رشد خطرناک بدانند.

مقاربت در حین حاملگی
اکثر متخصصین زایمان ممنوعیتی برای مقاربت در طول حاملگی قایل نیستند .
برخی توصیه می کنند مقاربت در 4 تا 5 هفته آخر بارداری متوقف شود.اگر در اوائل بارداری خونریزی دیده می شود بعنوان اقدامی درمانی ، مقاربت موقتاً ممنوع می گردد.
در20 تا 25% زنان خونریزی در 20 روز نخست بارداری بروز می کند و حدود 50% از این زنان دچار سقط خود به خود      می شوند.
روابط جنسی در دوران بارداری

یکی از بحرانی ترین دوران زندگی هر زن ، دوران حاملگی محسوب       می شود. بارداری حتی اگر تمام جنبه های آن ایده آل باشد یک شرایط استرس زای ویژه بوده که   می تواند بسیاری از ابعاد زندگی زوج را مختل نماید.

در حاملگی تغییرات مهمی از نظر تشریحی ، فیزیولوژی ، روانی و اجتماعی به وجود می آید و تطابق با این همه ، کار آُسانی نمی باشد . نتیجه این تحولات، تغییر در رفتار جنسی زوج بوده که گاهی حتی تا سال اول بعد از زایمان باقی می ماند

پرخونی اندامهای تناسلی و سینه ها به خصوص در زنانی که حاملگی را برای بار اول تجربه می کنند این نواحی را حساس ساخته و ممکن است برای فرد احساس ناراحتی ایجاد نماید. در چنین شرایطی معمولاً رابطه جنسی تحت تاثیر قرارمی گیرد و به خصوص از طرف زن نمی توان انتظار یک میل جنسی طبیعی را داشت.

روابط جنسی در دوران بارداری

علاوه بر تغییرات فوق تغییرات روانی نیز در حاملگی بسیار درخور توجهند و در حقیقت نقش عوامل روانی در چگونگی برقراری روابط جنسی در دوران حاملگی ، یک نقش اساسی محسوب می گردد. در حقیقت یکی از نیازهای اولیه زن باردار ، تایید روانی بارداری است . به محض آگاهی زن از وقوع حاملگی احساس های مختلفی در رویای وی شکل می گیرد و کم کم مسئولیت هایی که درگیرش خواهند کرد را مد نظر می آورد و به این فکر می افتد که آیا او توانایی مادر شدن را دارد؟

حاملگی ناخواسته تهدیدی برای آینده زن محسوب می شودکه منجر به برانگیخته شدن احساساتی چون گناه ، افسردگی ، ناامنی ، محرومیت و اضطراب می گیرد و طبیعتاً از یک زن افسرده و مضطرب نمی توان انتظار یک رابطه جنسی طبیعی را داشت.

« تصویر ذهنی فرد از خود » در طی دوران حاملگی تغییر        می کند . تغییراتی که در شکل ظاهر ی زن در حاملگی اتفاق می افتد باعث می شود تا وی نگرش مختلفی داشته تصویر ذهنی از خود ایجاد کند که این نگرش به ارزشها و خصوصیات شخصیتی وی بستگی دارد.

در مورد اعمال جنسی در حاملگی یک ترس ناخودآگاه هم در زن و هم در مرد وجود دارد که ممکن است احساس کنند مقاربت برای جنین یا مادر خطرناک می باشد و میتواند سرانجام حاملگی را بامشکلاتی همراه سازد این ترسها در مواردی که سابقه ای از سقط جنین ، نازایی و یا تولد نوزاد مرده وجود داشته باشد با شدت بیشتری خودنمایی می کند و می تواند عامل مهمی در بروز اختلال روابط جنسی در حاملگی محسوب گردد.

اعتقاد زوج نسبت به اعمال جنسی در حاملگی گاهی منجر به پرهیز جنسی در این دوره می گردد. این نگرش می تواند از فرهنگ جامعه منشاء گیرد. در اکثر نقاط دنیا به علت این که حاملگی امری طبیعی قلمداد می شود داشتن روابط جنسی نیز طی حاملگی طبیعی می باشد ولی در برخی فرهنگها رابطه جنسی طی حاملگی مذموم شناخته می شود که می تواند منجر به صدمه برای مادر و جنین گردد.

حاملگی و واکنش جنسی
PREGNANCY AND SEXUAL RESPONSE

تمایلات جنسی انسان ، با وجود اینکه ممکن است بواسطه حالت حاملگی تعالی یا تنزل یابد ، مورد شک و تردید نسل ها بوده است . تعداد نهی های مذهبی و تحریم هائیکه دامن گیر این مساله بودنند ، فقط بواسطه آنهائیکه تمایل جنسی را با جریان مایع قاعده گی ارتباط می دادند ، بیشتر می شده است . فرض می شدکه این نهی ها و تحریم ها براساس واقعیت بیولوژیکی تثبیت شده ، انجام می گیرد. ولی در واقع این تفکرات بی اساس و قضاوتهای تبعیض آمیز از تجربیات شخصی و محدود عده ای از افراد ناشی می شدند.

ماسترز و جانسون

مطالب مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

ارسال نظرات

پاسخی بگذارید

آخرین مطالب