طراحی سایت طراحی سایت طراحی سایت طراحی سایت
امروز : جمعه ۱۴۰۳/۰۱/۱۰

عمومی

درباره مرکز آرامش

مرکز مشاوره و ارایه خدمات مامايی آرامش طبق ضوابط و مقررات وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشكي جهت انجام خدمات مامايي در سطوح مختلف بهداشتی دائر گردیده است و آماده ارائه خدمات مراقبتی و بهداشتی به بانوان محترم می باشد.

موسسين :
تعدادی از کارشناسان با سابقه مامايی و از اعضای انجمن علمی مامايی ايران موسسين اين مرکز می باشند که ساليان زياد در امور مختلف درمانی و آموزشی فعاليت داشته و نيز به عنوان مربی رسمی ورزشهای دوران بارداری, کلاسهای مختلف آموزش مامايی در بيمارستانها و مراکز درمانی و ساير موسسات برگزار کرده اند. همجنين اين مرکز از همکاری پزشکان و کارشناسان مجرب و باسابقه ديگر نيز در بخش‌های مختلف بهره می برد.

خدمات ارائه شده در مرکز:

1 - مشاوره (بلوغ، قبل از ازدواج،قبل از بارداری، زناشوئی و...)

2- دوره‌های آمادگی برای زایمان کم‌درد (تغذیه مادر باردار، ورزش دوران بارداری، بیوفیدبک و..)

3- مشاوره تغذیه مادر و کودک ، پایش نوزاد، مشاوره رشد و تکامل نوزاد

4 - واکسیناسیون ، تنظیم خانواده

5 - ماساژ نوزاد و ورزش مادر ونوزاد به منظور سلامت و تناسب اندام

6 - آموزش ریلکسیشن و یوگا (به منظور کاهش استرس، افزایش تمرکز و تقویت جسمی)

7 - مشاوره یائسگی(تغذیه، عوارض یائسگی و تمرینات ورزشی تقویت عضلات لگن پ‍یشگیری از مشکلات ادراری)

8 - مشاوره و آموزش سبک زندگی برای هر گروه سنی خانواده

9 - خدمات مامایی در منزل

10 - پاپ اسمیر

11 - کارگاه‌های آموزشی بهداشت فردی (مراقبت‌های بهداشتی، پوست و مو، تغذیه و ورزش)

12- مشاوره‌های روانشناسی با بهره‌گیری از مشاورین مجرب و با سابقه روانشناس

نشانی: تهران - میدان رسالت- خیابان هنگام- بالاتر از فرجام- پلاک ۱۹۷- طبقه دوم- واحد ۵


تلفن‌های تماس:

۷۷۱۸۵۰۱۴ -
۷۷۱۸۵۰۷۷
-
۰۹۰۳۵۱۸۴۳۸۱

77185014 - 77185077

تعیین وقت همه روزه : صبح ها: ۹ الی ۱۳ بعدازظهر: ۱۵ الی ۲۰

-


شماره مشاوره تلفنی: 9099071652
تماس از سراسر کشور با تلفن ثابت

تبلیغات متنی

سلامت روان مادر باردار

زنان باردار دچار تغییرات روانشناختی می شوند . نگرش آنان در مورد بارداری بازتاب باورهای عمیق آنان در مورد تمامی جنبه های تولید مثل از جمله قصد قبولی در مورد بارداری و خواسته یا ناخواسته بودن کودک است .

رابطه زن با پدر کودک ، سن مادر ، حس هویت وی نیز بر واکنش زن نسبت به مادری آینده خود تاثیر می گذارد. پدر آینده نیز با چالش های روانشناختی مواجه می شود

زنانی که از لحاظ روانی سالم هستند اغلب حاملگی را وسیله ای برای خودشکوفایی می دانند . بسیاری از زنان اظهار می دارند که حامله شدن عملی خلاق است که نیازی بنیادی را برآورده می سازد . در سایر زنان بارداری سبب می شود تردید در مورد زنانگی خویشتن کاهش یابد یا فرد اطمینان یابد که می تواند در بنیادی ترین شکل به عنوان یک زن عمل کند. برخی نیز نگرشی منفی در مورد بارداری دارند؛ این افراد از تولد کـــودک می ترسند و یا در مورد وظیفه مادری احساس       بی کفایتی می کنند.

زنان در مراحل اولیه رشد خود باید جدایی از مادر را تجربه کنند و هویت مستقلی ایجاد نمایند؛ این تجربه بعداً بر موفقیت آنها در مادر بودن تاثیر می گذارد.

اگر مادرِ زن الگوی ضعیفی باشد ، احساس زن در مورد کفایت خود درمادر بودن ممکن است مختل شود و زن پیش و بعد از تولد کودک احساس کمبود اعتماد به نفس کند . تخیلات و ترسهای ناخود آگاه زنان در اوایل حاملگی اغلب حول محور اندیشه ادغام با مادرشان است .

دلبستگی روانشناختی به کودک از دوران جنینی و زندگی داخل رحمی آغاز می شود و با شروع سه ماهه دوم اکثر زنان تصویری ذهنی از کودکشان دارند.

حتی پیش از تولد جنین موجود مجزایی تصور می شود که دارای شخصیتی مختص خود است . بسیاری از مادران با جنین خود صحبت می کنند . شواهد اخیر حاکی است که تکلم هیجانی با جنین نه تنها با پیوند اولیه مادر – نوزاد ارتباط دارد بلکه با کوشش های مادر برای داشتن یک بارداری سالم مرتبط است

بر طبق نظریات روانکاوی کودک بعد از این لوح سفیدی است که مادر امیدها و بیم های خود را به آن فرافکنی می کند . در برخی موارد نادر این فرافکنی ها مسوول حالات مرضی پس از زایمان نظیر میل مادر برای صدمه زدن به نوزاد به عنوان بخشی تنفرانگیز از خویشتن است . اما در حالت عادی به دنیا آوردن نوزاد نیازمادر برای خلق و پرورش زندگی را برآورده می سازد.

 

لازم به ذکر است مادارن از تجربه احساسات و هیجانات جدید در خود نگران نشوند و خجالت نکشند.

با مشاور در این زمینه صحبت کنید قطعا راهنمایی وی می‌تواند برای بهبود حال مادر سودمند باشد شاید در میان گذاشتن این احساسات با یک

مشاور به مراتب از بیان آن‌ها با دوست یا خانواده منافع بیشتری در پی داشته باشد .

 

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره های ۹۰۹۹۰۷۱۶۵۲ از تلفن ثابت از سراسر کشور(تهران و شهرستانها) تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

ارسال نظرات

پاسخی بگذارید

آخرین مطالب