طراحی سایت طراحی سایت طراحی سایت طراحی سایت
امروز : پنج شنبه ۱۴۰۳/۰۱/۹

عمومی

درباره مرکز آرامش

مرکز مشاوره و ارایه خدمات مامايی آرامش طبق ضوابط و مقررات وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشكي جهت انجام خدمات مامايي در سطوح مختلف بهداشتی دائر گردیده است و آماده ارائه خدمات مراقبتی و بهداشتی به بانوان محترم می باشد.

موسسين :
تعدادی از کارشناسان با سابقه مامايی و از اعضای انجمن علمی مامايی ايران موسسين اين مرکز می باشند که ساليان زياد در امور مختلف درمانی و آموزشی فعاليت داشته و نيز به عنوان مربی رسمی ورزشهای دوران بارداری, کلاسهای مختلف آموزش مامايی در بيمارستانها و مراکز درمانی و ساير موسسات برگزار کرده اند. همجنين اين مرکز از همکاری پزشکان و کارشناسان مجرب و باسابقه ديگر نيز در بخش‌های مختلف بهره می برد.

خدمات ارائه شده در مرکز:

1 - مشاوره (بلوغ، قبل از ازدواج،قبل از بارداری، زناشوئی و...)

2- دوره‌های آمادگی برای زایمان کم‌درد (تغذیه مادر باردار، ورزش دوران بارداری، بیوفیدبک و..)

3- مشاوره تغذیه مادر و کودک ، پایش نوزاد، مشاوره رشد و تکامل نوزاد

4 - واکسیناسیون ، تنظیم خانواده

5 - ماساژ نوزاد و ورزش مادر ونوزاد به منظور سلامت و تناسب اندام

6 - آموزش ریلکسیشن و یوگا (به منظور کاهش استرس، افزایش تمرکز و تقویت جسمی)

7 - مشاوره یائسگی(تغذیه، عوارض یائسگی و تمرینات ورزشی تقویت عضلات لگن پ‍یشگیری از مشکلات ادراری)

8 - مشاوره و آموزش سبک زندگی برای هر گروه سنی خانواده

9 - خدمات مامایی در منزل

10 - پاپ اسمیر

11 - کارگاه‌های آموزشی بهداشت فردی (مراقبت‌های بهداشتی، پوست و مو، تغذیه و ورزش)

12- مشاوره‌های روانشناسی با بهره‌گیری از مشاورین مجرب و با سابقه روانشناس

نشانی: تهران - میدان رسالت- خیابان هنگام- بالاتر از فرجام- پلاک ۱۹۷- طبقه دوم- واحد ۵


تلفن‌های تماس:

۷۷۱۸۵۰۱۴ -
۷۷۱۸۵۰۷۷
-
۰۹۰۳۵۱۸۴۳۸۱

77185014 - 77185077

تعیین وقت همه روزه : صبح ها: ۹ الی ۱۳ بعدازظهر: ۱۵ الی ۲۰

-


شماره مشاوره تلفنی: 9099071652
تماس از سراسر کشور با تلفن ثابت

تبلیغات متنی

نکات قابل ملاحظه رابطه جنسی در دوران بارداری

براي برخي از بارداريها از ماهها يا سالهاي قبل برنامه‌ريزي شده است اما بعضي از آنها ناخواسته مي‌باشد. بارداري همسرتان به معناي مسئوليت جديدي است و امكان دارد در هر سني كه باشيد، احساس كنيد كه آمادگي لازم را نداريد.

احساسات شما در مورد بارداري:

به احتمال زياد همسرتان نيز مانندشما احساساتي مشابه شما خواهد داشت و اين امري طبيعي است.  اولين بارداري رويداد و واقعه‌اي مهم مي‌باشد كه مي‌تواند زندگي شما را تغيير دهد و اين تغيير حتي اگر منتظر آن هم بوده باشيد مي‌‌تواند ترسناك و هراس انگيز باشد. ممكن است مشكلات مالي مانند درآمد محدود، هزينه‌هاي اضافي جهت كودك و حقوق پرستار و شهریه مهد کودک؛ شما را دچار استرس و ناراحتي كند.

 

بعضي از مردها تصور مي‌كنند كه كنار گذاشته شده‌اند و ديگر مورد توجه همسرشان نيستند از طرفي خانم باردار نيز همين گونه فكر مي‌كند و از شما مي‌خواهد تا به او توجه خاصي كنيد.

شايد شما تا به حال متوجه نشده باشيد كه تا چه اندازه به همسرتان متكي بوده‌ايد و حالا تصور مي‌‌كنيد كه توجه او نسبت به شما كمتر شده است و شما بطور كامل تنها مانده‌ايد. اين تنها ماندن، زماني كه همسرتان به شما عشق نمي‌ورزد يا تمايلي به نزديكي ندارد؛ بيشتر احساس مي‌شود. گرچه بعضي از زنان نسبت به گذشته لذت بيشتري از مقاربت   مي‌برند كه البته احساس هر فردي نسبت به فرد ديگر متفاوت است.

گاهي اوقات دلايل غير پزشكي ذيل، همسرتان را جهت امتناع ازروابط زناشویی، ترغيب مي‌كند:

  • سينه‌هاي او در هفته‌هاي اول بارداري فوق العاده حساس و دردناك مي‌باشد؛
  • ترس از خونريزي (در صورت بروز درد يا خونريزي از مقاربت اجتناب كنيد).
  • مطمئن شويد كه همسرتان بهترين وضعيت را دارد. حتي ممكن است نياز باشد وضعيتهاي متفاوت و مختلفي را امتحان كنيد.
  • حمايت از زن باردار: تغييرات عجيبي در رفتارهاي زنان در حين بارداري رخ مي‌دهد كه مردان مي‌توانند با ايجاد رابطة روحي مناسب با آنان نقش موثري در بارداري داشته باشند، گرچه برخي از مواقع زنان نياز دارند كه تنها باشند و شما بايد به اين نكته توجه خاصي داشته باشيد.
  • در هفته‌هاي اول: او كمي حساس و حتي بداخلاق شده است و در مورد كوچكترين مسئله حساسيت خاصي از خود نشان مي‌دهند. بوها و مزه‌هاي خاصي موجب حالت تهوع در مادر باردار خواهد شد و او تمايل به تنها ماندن دارد.
  • ‌سه ماهة دوم بارداري: انرژي مادر باردار در اين دوران بيش از سه ماهة اول خواهد بود و دوست ندارد كه مثل ظرف چيني با او رفتار كنيد.
  • اواخر بارداري: افزايش وزن اضافي، موجب كاهش تحرك مادر و بازگشت احساس خستگي و افزايش حساسيت مادر مي‌گردد. در ضمن ترس از زايمان نيز مادر را تحريك مي‌كند و موجب از بين رفتن آرامش روحي او خواهد شد.
  • اگر همسرتان مضطرب است، از او بخواهيد تا دربارة نگرانيش صحبت كند. دقت داشته باشيد، بيشتر زنان دوست دارند به حرفهايشان گوش داده شود تا اينكه خودشان شنونده باشند.
  • حمايت از زنان در اين شرايط دشوار، موجب بهبود رابطة عاطفي بين زن و شوهر مي‌گردد. با حضور فعال در كنار او، بيشتر از پيش وي را حمايت نماييد. بهتر است، پيش از زايمان در مورد چگونگي زايمان و تمايلات وي با هم صحبت كنيد
  • براي حمايتهاي بيشتر از همسرتان، يك يا دو هفته پس از زايمان مرخصي بگيريد تا در كنار او، بزرگترين حامي وي باشيد.

منبع:دکتر خداکرمی

مطالب مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

ارسال نظرات

پاسخی بگذارید

آخرین مطالب