طراحی سایت طراحی سایت طراحی سایت طراحی سایت
امروز : پنج شنبه ۱۴۰۳/۰۱/۹

عمومی

درباره مرکز آرامش

مرکز مشاوره و ارایه خدمات مامايی آرامش طبق ضوابط و مقررات وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشكي جهت انجام خدمات مامايي در سطوح مختلف بهداشتی دائر گردیده است و آماده ارائه خدمات مراقبتی و بهداشتی به بانوان محترم می باشد.

موسسين :
تعدادی از کارشناسان با سابقه مامايی و از اعضای انجمن علمی مامايی ايران موسسين اين مرکز می باشند که ساليان زياد در امور مختلف درمانی و آموزشی فعاليت داشته و نيز به عنوان مربی رسمی ورزشهای دوران بارداری, کلاسهای مختلف آموزش مامايی در بيمارستانها و مراکز درمانی و ساير موسسات برگزار کرده اند. همجنين اين مرکز از همکاری پزشکان و کارشناسان مجرب و باسابقه ديگر نيز در بخش‌های مختلف بهره می برد.

خدمات ارائه شده در مرکز:

1 - مشاوره (بلوغ، قبل از ازدواج،قبل از بارداری، زناشوئی و...)

2- دوره‌های آمادگی برای زایمان کم‌درد (تغذیه مادر باردار، ورزش دوران بارداری، بیوفیدبک و..)

3- مشاوره تغذیه مادر و کودک ، پایش نوزاد، مشاوره رشد و تکامل نوزاد

4 - واکسیناسیون ، تنظیم خانواده

5 - ماساژ نوزاد و ورزش مادر ونوزاد به منظور سلامت و تناسب اندام

6 - آموزش ریلکسیشن و یوگا (به منظور کاهش استرس، افزایش تمرکز و تقویت جسمی)

7 - مشاوره یائسگی(تغذیه، عوارض یائسگی و تمرینات ورزشی تقویت عضلات لگن پ‍یشگیری از مشکلات ادراری)

8 - مشاوره و آموزش سبک زندگی برای هر گروه سنی خانواده

9 - خدمات مامایی در منزل

10 - پاپ اسمیر

11 - کارگاه‌های آموزشی بهداشت فردی (مراقبت‌های بهداشتی، پوست و مو، تغذیه و ورزش)

12- مشاوره‌های روانشناسی با بهره‌گیری از مشاورین مجرب و با سابقه روانشناس

نشانی: تهران - میدان رسالت- خیابان هنگام- بالاتر از فرجام- پلاک ۱۹۷- طبقه دوم- واحد ۵


تلفن‌های تماس:

۷۷۱۸۵۰۱۴ -
۷۷۱۸۵۰۷۷
-
۰۹۰۳۵۱۸۴۳۸۱

77185014 - 77185077

تعیین وقت همه روزه : صبح ها: ۹ الی ۱۳ بعدازظهر: ۱۵ الی ۲۰

-


شماره مشاوره تلفنی: 9099071652
تماس از سراسر کشور با تلفن ثابت

تبلیغات متنی

ورزش در دوران بارداری

درد ، ناراحتی ، مشکل در به خواب رفتن ، ورم پاها و چندین و چند مشکل دیگر امان شما را بریده اند ! باید بدانید برخی از ورزش ها می توانند دوای درد شما باشند.

ورزش و فعالیت مناسب علاوه بر برطرف کردن برخی از علائم ونشانه های آزار دهنده بارداری ، بر خلق و خوی شما نیز تاثیر می گذارند. با این کار بارداری شادی را سپری خواهید کرد. همچنین ورزش در دوران بارداری به مادر این اجازه را می دهد که پس از زایمان نیز عوارض کمتری را تجربه کرده و زودتر به حالت عادی خود بازگردد.

به زنان بارداری که عارضه ی خاص و خطرناکی در دوران بارداری خود ندارند ، ۳۰ دقیقه فعالیت با شدت متوسط در روز توصیه می شود. ۳ بار پیاده روی ۱۰ دقیقه ای در طول روز نیز برای جلوگیری از خسته شدن مادر در فعالیت های مستمر کافی به نظر می رسد. حتی با انجام کارهای ساده نیز می توان به این حد از فعالیت رسید . مثلا ۱۵ دقیقه انجام کارهای سبک خانه به علاوه ی ۱۵ دقیقه فعالیت سبک مانند قدم زدن در حیاط می تواند فعالیت روزانه شما را تکمیل کند.

اگر نگران این هستید که ورزش به سلامت شما و جنینتان آسیب می رساند ، باید گفت در صورتی که مشکل خاصی در بارداری نداشته باشید انجام ورزش های ساده و سبک و نرمش های مخصوص دوران بارداری برای شما بلامانع است. انجام ورزش های سنگین مانند اسب سواری ، اسکی و غیره نیز با وجود شکم بزرگتان غیرممکن به نظر می آید و قطعا خودتان رقبتی به انجام چنین ورزش هایی در دوران بارداری نخواهید داشت.

ورزش های ایروبیک مخصوص دوران بارداری

این گونه ورزش ها گردشخون را بهبود می بخشند و بر قوای عضلانی شما می افزایند. اینها همان چیزی هستند که شما در دوران بارداری و به خصوص زایمان بسیار نیازمند آنید.

شنا کردن

شنا کردن و ورزش های ایروبیک درون آب برای رفع علائم و دردهایی که در دوران بارداری تجربه می کنید بسیار مفید هستند. با ورود شما به آب از فشاری که بر کمر، پاها ، عصب سیاتیک ، عضلات و مفاصل شما وارد کاسته می شود. همچنین ورزش های آبی می توانند در بهبود حالت تهوع نیز مفید واقع شوند.

پیاده روی

پیاده روی نیاز به صرف هزینه و کسب آمادگی خاصی ندارد. در طول مدت بارداری می تواند بهترین ورزش برای شما باشد و در پایان بارداری و پس از شروع علائم زایمانی می تواند به روند زایمان کمک کند.

دویدن

تنها افرادی که دونده های حرفه ای هستند و یا قبل از بارداری نیز این ورزش را انجام می دادند مجازند که در دوران بارداری نیز بدوند. البته باید شدت آن را کم کرده و به خود فشار نیاورند. در دوران بارداری عضلات ، مفاصل و رباط ها شل می شوند . بنابراین ایجاد فشار بر روی اندام ها ، زانوها و کمر می تواند خطرساز باشد.

رقص های گروهی و ایروبیک

رقص های گروهی و ایروبیک علاوه بر این که محیطی مفرح برای شما فراهم می کنند باعث بهبود گردش خون نیز می گردند. توجه داشته باشید در هر ورزشی هرگاه احساس خستگی کردید دست از فعالیت بردارید. بهتر است حرکاتی که نیاز به تعادل دارند را انجام ندهید. حتی در پیاده روی و فعالیت های سبک نیز هر زمان احساس خستگی کردید خود را مجبور به ادامه ورزش نکنید.

حرکات کششی و استقامتی

انجام چنین ورزش هایی (حرکات مخصوص در دوران بارداری) توانایی عضلات شما را برای حمل وزن اضافی خود و جنین بالا می برند و از آسیب های احتمالی عضلات و رمفاصل شما جلوگیری می کنند.

استفاده از وزنه های سبک

این حرکات در افراد ورزشکار که پیش زمینه ای از ورزش در دوران پیش از بارداری دارند بلامانع است. اگر حین انجام یکی از حرکات ورزشی تنفس صحیح نداشته باشید ممکن است دچار سرگیجه شوید.

پیلاتس

ورزش پیلاتس متناسب با بارداری شما سعی می کند عضلات ، قدرت کششی و تعادل شما را تقویت کند. اینها همه چیزی است که شما با بزرگتر شدن شکمتان و نیز زمان زایمان بدان نیازمندید.

یوگا

تمرینات یوگا ، قدرت کششی شما را بالا برده ، ریلاکسیشن و تکنیک تنفس صحیح را به شما آموزش می دهد. برخی حرکات در یوگا برای خانم باردار مناسب نیستند بنابراین دقت کنید. یوگای بیکرام ( یوگا در اتاق گرم ) برای شما مناسب نیست. در دوران بارداری از این نوع تمرینات پرهیز کنید.

مطالب مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

ارسال نظرات

پاسخی بگذارید

آخرین مطالب