طراحی سایت طراحی سایت طراحی سایت طراحی سایت
امروز : پنج شنبه ۱۴۰۳/۰۱/۹

عمومی

درباره مرکز آرامش

مرکز مشاوره و ارایه خدمات مامايی آرامش طبق ضوابط و مقررات وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشكي جهت انجام خدمات مامايي در سطوح مختلف بهداشتی دائر گردیده است و آماده ارائه خدمات مراقبتی و بهداشتی به بانوان محترم می باشد.

موسسين :
تعدادی از کارشناسان با سابقه مامايی و از اعضای انجمن علمی مامايی ايران موسسين اين مرکز می باشند که ساليان زياد در امور مختلف درمانی و آموزشی فعاليت داشته و نيز به عنوان مربی رسمی ورزشهای دوران بارداری, کلاسهای مختلف آموزش مامايی در بيمارستانها و مراکز درمانی و ساير موسسات برگزار کرده اند. همجنين اين مرکز از همکاری پزشکان و کارشناسان مجرب و باسابقه ديگر نيز در بخش‌های مختلف بهره می برد.

خدمات ارائه شده در مرکز:

1 - مشاوره (بلوغ، قبل از ازدواج،قبل از بارداری، زناشوئی و...)

2- دوره‌های آمادگی برای زایمان کم‌درد (تغذیه مادر باردار، ورزش دوران بارداری، بیوفیدبک و..)

3- مشاوره تغذیه مادر و کودک ، پایش نوزاد، مشاوره رشد و تکامل نوزاد

4 - واکسیناسیون ، تنظیم خانواده

5 - ماساژ نوزاد و ورزش مادر ونوزاد به منظور سلامت و تناسب اندام

6 - آموزش ریلکسیشن و یوگا (به منظور کاهش استرس، افزایش تمرکز و تقویت جسمی)

7 - مشاوره یائسگی(تغذیه، عوارض یائسگی و تمرینات ورزشی تقویت عضلات لگن پ‍یشگیری از مشکلات ادراری)

8 - مشاوره و آموزش سبک زندگی برای هر گروه سنی خانواده

9 - خدمات مامایی در منزل

10 - پاپ اسمیر

11 - کارگاه‌های آموزشی بهداشت فردی (مراقبت‌های بهداشتی، پوست و مو، تغذیه و ورزش)

12- مشاوره‌های روانشناسی با بهره‌گیری از مشاورین مجرب و با سابقه روانشناس

نشانی: تهران - میدان رسالت- خیابان هنگام- بالاتر از فرجام- پلاک ۱۹۷- طبقه دوم- واحد ۵


تلفن‌های تماس:

۷۷۱۸۵۰۱۴ -
۷۷۱۸۵۰۷۷
-
۰۹۰۳۵۱۸۴۳۸۱

77185014 - 77185077

تعیین وقت همه روزه : صبح ها: ۹ الی ۱۳ بعدازظهر: ۱۵ الی ۲۰

-


شماره مشاوره تلفنی: 9099071652
تماس از سراسر کشور با تلفن ثابت

تبلیغات متنی

توپ زایمان، چه تاثیری در کاهش درد دارد؟

 

درد زایمان که دردي طبیعی، منحصر به فرد و چند عاملی است، برای کاهش این درد دو روش کلی دارویی و غیر دارویی وجود دارد که اکثرروشهای دارویی عوارض جانبی به همراه دارند.
درد زایمان که دردي طبیعی، منحصر به فرد و چند عاملی است، قسمت اعظمی از تنش روحی زنان سنین  بارداری را متوجه خود کرده است. برای کاهش این درد دو روش کلی دارویی و غیر دارویی وجود دارد که اکثرروشهای دارویی عوارض جانبی  به همراه دارند. از جمله روش‌های غیردارویی می‌توان به استفاده از حرکات وِیژه لگنی با توپ زایمانی، گرمادرمانی ناحیه ساکروم- پرینه و استفاده توام از این دو روش اشاره کرد.
به علت اندک بودن اطلاعات قابل دسترسی در مورد اثر حرکات ویژه لگنی با توپ زایمانی و اثر گرمادرمانی ناحیه ساکروم- پرینه بر درد مرحله فعال زایمان پژِوهش حاضر انجام گرفت.هدف از اين تحقيق بررسی اثرات حرکات ویژه لگنی با توپ زایمانی و گرمادرمانی ناحیه ساکروم- پرینه و استفاده توام آنها بر شدت درد فاز فعال زایمان می‌باشد.
در اين تحقيق۱۲۰ خانم باردار نخست زای ۱۸ تا ۳۵ ساله با سن بارداری ۳۸ تا ۴۰ هفته انتخاب شدند که به طور تصادفی به چهار گروه تقسيم شدند: گروه حرکات ویژه لگنی با توپ زایمانی شامل نشستن بر روی توپ و حرکت لگن به چپ و راست و اطراف، گروه گرمادرمانی ناحیه ساکروم- پرینه که شامل استفاده از حوله گرم و مرطوب با درجه حرارات مطلوب بیمار، بر روی پرینه و ساکروم بود و سومین گروه شامل استفاده همزمان از دو روش حرکات ویژه لگنی با توپ زایمانی و گرمادرمانی ناحیه ساکروم- پرینه و در نهایت گروه کنترل که مراقبت‌های معمول بیمارستان را شامل می‌شدند.
علاوه بر ثبت مشخصات فردی، ثبت معاینات واژینال و ثبت کنترل (طول و فاصله انقباض و ضربان قلب جنین و شدت درد) نیز صورت گرفت. میانگین نمره شدت درد در گروه استفاده از حرکات ویژه لگنی با توپ زایمانی و گروه استفاده از حرکات ویژه لگنی با توپ زایمانی توام با گرمادرمانی ساکروم- پرینه در ۳۰،۶۰،۹۰،۱۲۰ دقیقه پس از استفاده در مقایسه با گروه کنترل تفاوت معنی‌داری داشت.
در گروه گرمادرمانی ناحیه ساکروم- پرینه در ۶۰ و۹۰ دقیقه پس از استفاده از حوله گرم در مقایسه با گروه کنترل تفاوت معنی‌داری داشت بیشترین کاهش درد ابتدا در گروه حرکات ویژه لگنی با توپ زایمانی، سپس در گروه حرکات ویژه لگنی با توپ زایمانی توام با گرمادرمانی ناحیه ساکروم- پرینه ودر نهایت گروه گرمادرمانی ناحیه ساکروم- پرینه بدست آمد.با توجه به تاثیرات مثبت روش‌هاي حرکات ویژه لگنی با توپ زایمانی و گرمادرمانی ناحیه ساکروم- پرینه و استفاده توام آنها پیشنهاد می‌شود که دست اندرکاران سیاست‌های سلامت زنان باردار و عاملین زایمان استفاده از روش آسان فوق را جهت کاهش درد مرحله فعال زایمان مدنظر قرار دهند.
منبع:ایلنا

مطالب مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

ارسال نظرات

پاسخی بگذارید

آخرین مطالب