طراحی سایت طراحی سایت طراحی سایت طراحی سایت
امروز : شنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱

عمومی

درباره مرکز آرامش

مرکز مشاوره و ارایه خدمات مامايی آرامش طبق ضوابط و مقررات وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشكي جهت انجام خدمات مامايي در سطوح مختلف بهداشتی دائر گردیده است و آماده ارائه خدمات مراقبتی و بهداشتی به بانوان محترم می باشد.

موسسين :
تعدادی از کارشناسان با سابقه مامايی و از اعضای انجمن علمی مامايی ايران موسسين اين مرکز می باشند که ساليان زياد در امور مختلف درمانی و آموزشی فعاليت داشته و نيز به عنوان مربی رسمی ورزشهای دوران بارداری, کلاسهای مختلف آموزش مامايی در بيمارستانها و مراکز درمانی و ساير موسسات برگزار کرده اند. همجنين اين مرکز از همکاری پزشکان و کارشناسان مجرب و باسابقه ديگر نيز در بخش‌های مختلف بهره می برد.

خدمات ارائه شده در مرکز:

1 - مشاوره (بلوغ، قبل از ازدواج،قبل از بارداری، زناشوئی و...)

2- دوره‌های آمادگی برای زایمان کم‌درد (تغذیه مادر باردار، ورزش دوران بارداری، بیوفیدبک و..)

3- مشاوره تغذیه مادر و کودک ، پایش نوزاد، مشاوره رشد و تکامل نوزاد

4 - واکسیناسیون ، تنظیم خانواده

5 - ماساژ نوزاد و ورزش مادر ونوزاد به منظور سلامت و تناسب اندام

6 - آموزش ریلکسیشن و یوگا (به منظور کاهش استرس، افزایش تمرکز و تقویت جسمی)

7 - مشاوره یائسگی(تغذیه، عوارض یائسگی و تمرینات ورزشی تقویت عضلات لگن پ‍یشگیری از مشکلات ادراری)

8 - مشاوره و آموزش سبک زندگی برای هر گروه سنی خانواده

9 - خدمات مامایی در منزل

10 - پاپ اسمیر

11 - کارگاه‌های آموزشی بهداشت فردی (مراقبت‌های بهداشتی، پوست و مو، تغذیه و ورزش)

12- مشاوره‌های روانشناسی با بهره‌گیری از مشاورین مجرب و با سابقه روانشناس

نشانی: تهران - میدان رسالت- خیابان هنگام- بالاتر از فرجام- پلاک ۱۹۷- طبقه دوم- واحد ۵


تلفن‌های تماس:

۷۷۱۸۵۰۱۴ -
۷۷۱۸۵۰۷۷
-
۰۹۰۳۵۱۸۴۳۸۱

77185014 - 77185077

تعیین وقت همه روزه : صبح ها: ۹ الی ۱۳ بعدازظهر: ۱۵ الی ۲۰

-


شماره مشاوره تلفنی: 9099071652
تماس از سراسر کشور با تلفن ثابت

تبلیغات متنی

کاهش اضطراب امتحان

با اين ۷ تير به استرس امتحان شليک کنيد!

بيشتر نوجوانان در سال هاي درس و مدرسه، اضطراب امتحان را تجربه مي کنند. در اين شرايط، فشار غيرمنطقي والدين هم مي تواند با تشديد اضطراب نوجوان، او را در ورطه يک سيکل معيوب گرفتار کند.

هر چند اضطراب به ميزان جزيي قادر است افراد را به جلو هل بدهد و باعث پيشرفت و ترقي شان باشد، اما اضطراب مزمن از مخرب ترين احساسات بشري است که تمام توانايي و قدرت آدم را هدف مي گيرد و حتي روي قدرت سيستم ايمني بدن هم تاثير منفي دارد؛ تا حدي که افراد مضطرب، بيشتر از سايرين بيمار مي شوند. طبق آمارهاي علمي، دانش آموزان مضطرب بيشتر از ساير دانش آموزان سرما مي خورند يا به بيماري هاي عفوني مبتلا مي شوند. اما اين مشکل هم مثل هر مشکل ديگري، راه حل دارد.

۱) تير اول: برنامه ريزي

بارها کارشناسان مختلف بر تهيه جدول زمان بندي براي روز قبل از امتحان تاکيد کرده اند. اما کمتر دانش آموزي پيدا مي شود که اين مساله را جدي بگيرد.

گذشته از مواردي که دانش آموز خواندن کل درس را به شب قبل از امتحان موکول مي کند، مواردي هم هستند که مطالب درسي ياد گرفته شده . به دليل زمان بندي غلط و دوره ناصحيح در ذهن به هم مي ريزد و فرد نمي تواند در امتحان نمره خوبي بگيرد.

در يک جدول زمان بندي صحيح بايد دقت کافي به استراحت و تفريح هم داده شود. در چنين برنامه اي مواردي که بايد روز قبل از امتحان دوره شوند، به دقت نوشته مي شوند و سپس بر اساس شدت سختي مرتب مي شوند.

تنها در اين صورت است که شما مدت زمان لازم را براي دوباره خواني هر موضوع در نظر مي گيريد و مي توانيد زمان بندي درستي را انجام دهيد. حتي اگر مطلبي بسيار دشوار است و مدت بسيار طولاني براي يادگيري آن مورد نياز است، مي توانيد از خواندن آن صرف نظر کنيد و به جاي آن مطالب ديگري را که آسان تر هستند دوباره خواني کنيد.

با اين روش احتمال پاسخ دادن به اکثر سوالات بخش هاي ساده بالاتر مي رود و شما نمره بالاتري کسب خواهيد کرد. بدون آنکه لازم باشد با اضطراب يادگيري و يادآوري نکته هاي دشوار دست و پنجه نرم کنيد!

۲) تير دوم: استراحت

در برنامه ريزي براي درس خواندن در روز قبل از امتحان بايد فاصله هاي زماني خاصي براي استراحت کردن در نظر گرفته شود. البته بهتر است فاصله اين استراحت ها بر اساس سختي يا آساني مطلب مورد مطالعه تنظيم شود.

اما نکته مهم اين است که استراحت کردن نبايد با فعاليت ها پر سر و صدا همراه باشد. در واقع تماشاي تلويزيون يا گوش دادن به موسيقي با صداي بلند به جاي آرامش باعث حواس پرتي شما مي شوند.

استراحت هايي که براي روز قبل از امتحان در نظر گرفته مي شوند بايد هم براي ذهن و هم براي جسم موثر باشد. استراحت صحيح باعث مي شود که تمرکز شما از دست نرود و در ضمن خستگي خود به عاملي براي تشديد اضطراب تان تبديل نشود.

۳) تير سوم: خواب راحت

۷ ساعت خواب کامل براي فعاليت مناسب بدن امري حياتي است. در واقع مهم نيست چه ساعتي مي خوابيد يا چه ساعتي از خواب بيدار مي شويد. مهم اين است که وقتي مي خواهيد مطالب درسي را دوره کنيد کاملا هوشيار باشيد و تمرکز کافي داشته باشيد.

سعي کنيد يک ساعت قبل از به بستر رفتن ديگر مطالعه نکنيد. در ضمن بهتر است به عضلات خود هم استراحت بدهيد و فعاليت بدني شديد هم نکنيد. داشتن خواب کافي يکي از مهم ترين فاکتورها در کنترل اضطراب قبل از امتحان است.

۴) تير چهارم:تغذيه سالم

غذاهاي مملو از ويتامين و پروتئين هميشه بهترين انتخاب هستند. مصرف ميوه و سبزيجات تازه ذهن را فعال نگه مي دارد و همين مساله باعث يادگيري بهتر و کاهش اضطراب مي شود. در ضمن بهتر است دور قهوه، چاي و نوشابه هاي گازدار را هم خط بکشيد. کافئين موجود در اين نوشيدني ها شما را بيدار نگه مي دارد ولي قدرت به خاطر آوردن مطالب را از شما مي گيرند.

۵) تير پنجم: تمرکز فکري

روز قبل از امتحان هر چيز را که باعث حواس پرتي مي شود کاملا کنار بگذاريد. توجه به هر اتفاق بزرگي در اطراف باعث از بين رفتن تمرکز شما مي شود. وقتي تمرکزي روي درس وجود ندارد اضطراب خود به خود به وجود مي آيد.

۶) تير ششم: مثبت انديشي

وقت خود را با افرادي بگذرانيد که به شما روحيه مي دهند يا به قولي انرژي مثبتي به شما مي دهند. اصولا هر وقت فکري منفي به سراغ شما آمد فورا همان فکر را به شکل مثبت تغيير دهيد و با صداي بلند براي خود تکرار کنيد.

مثلا ممکن است فکرکنيد: همه بچه ها يک دور کامل درس را خوانده اند و به آن مسلط هستند اما من هنوز با کتاب سر و کله مي زنم. اگر چنين فکري به سراغ تان آمد بلافاصله با صدايي رسا بگوييد:” من قبلا هم چنين امتحان هايي داده ام و اکثر مواقع هم نمره خوبي گرفته ام.”

۷) تير هفتم: آرامش

قبل از دوره کردن هر مطلب جديد نفس عميق بکشيد و سعي کنيد ذهن خود را از هر فکر ديگري پاک کنيد. در ضمن در پايان جدول زمان بندي که براي خود تهيه کرده ايد زماني را براي قدم زدن در هواي آزاد در نظر بگيريد. اين کار باعث مي شود قبل از امتحان فردا احساس آرامش عميقي به شما دست دهد.

نقش والدین در همدلی و کمک به نوجوانان در کاهش اضطراب کم نمی‌باشد.

گر کودک به اضطراب امتحان دچار می‌باشد به والدین توصیه می‌شود از کمک مشاورین برای کاهش اضطراب خود و فرزندانشان بهره بگیرند. کشف استعدادهای کودک و نوجوان و همچنین برنامه‌ریزی‌های مناسب برای دستیابی به هدف مشخص می‌تواند تا حد زیادی از نگزانی و سردر گمی والدین بکاهد.

برای استفاده از مشاوره‌های استعدادیابی و همچنین مهارت‌های لازم برای کاهش نگرانی امتحان با مرکز تماس بگیرید.

22869975-22860939

مطالب مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

ارسال نظرات

پاسخی بگذارید

آخرین مطالب