طراحی سایت طراحی سایت طراحی سایت طراحی سایت
امروز : جمعه ۱۴۰۳/۰۱/۳۱

عمومی

درباره مرکز آرامش

مرکز مشاوره و ارایه خدمات مامايی آرامش طبق ضوابط و مقررات وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشكي جهت انجام خدمات مامايي در سطوح مختلف بهداشتی دائر گردیده است و آماده ارائه خدمات مراقبتی و بهداشتی به بانوان محترم می باشد.

موسسين :
تعدادی از کارشناسان با سابقه مامايی و از اعضای انجمن علمی مامايی ايران موسسين اين مرکز می باشند که ساليان زياد در امور مختلف درمانی و آموزشی فعاليت داشته و نيز به عنوان مربی رسمی ورزشهای دوران بارداری, کلاسهای مختلف آموزش مامايی در بيمارستانها و مراکز درمانی و ساير موسسات برگزار کرده اند. همجنين اين مرکز از همکاری پزشکان و کارشناسان مجرب و باسابقه ديگر نيز در بخش‌های مختلف بهره می برد.

خدمات ارائه شده در مرکز:

1 - مشاوره (بلوغ، قبل از ازدواج،قبل از بارداری، زناشوئی و...)

2- دوره‌های آمادگی برای زایمان کم‌درد (تغذیه مادر باردار، ورزش دوران بارداری، بیوفیدبک و..)

3- مشاوره تغذیه مادر و کودک ، پایش نوزاد، مشاوره رشد و تکامل نوزاد

4 - واکسیناسیون ، تنظیم خانواده

5 - ماساژ نوزاد و ورزش مادر ونوزاد به منظور سلامت و تناسب اندام

6 - آموزش ریلکسیشن و یوگا (به منظور کاهش استرس، افزایش تمرکز و تقویت جسمی)

7 - مشاوره یائسگی(تغذیه، عوارض یائسگی و تمرینات ورزشی تقویت عضلات لگن پ‍یشگیری از مشکلات ادراری)

8 - مشاوره و آموزش سبک زندگی برای هر گروه سنی خانواده

9 - خدمات مامایی در منزل

10 - پاپ اسمیر

11 - کارگاه‌های آموزشی بهداشت فردی (مراقبت‌های بهداشتی، پوست و مو، تغذیه و ورزش)

12- مشاوره‌های روانشناسی با بهره‌گیری از مشاورین مجرب و با سابقه روانشناس

نشانی: تهران - میدان رسالت- خیابان هنگام- بالاتر از فرجام- پلاک ۱۹۷- طبقه دوم- واحد ۵


تلفن‌های تماس:

۷۷۱۸۵۰۱۴ -
۷۷۱۸۵۰۷۷
-
۰۹۰۳۵۱۸۴۳۸۱

77185014 - 77185077

تعیین وقت همه روزه : صبح ها: ۹ الی ۱۳ بعدازظهر: ۱۵ الی ۲۰

-


شماره مشاوره تلفنی: 9099071652
تماس از سراسر کشور با تلفن ثابت

تبلیغات متنی

روش خانگي براي درمان اضطراب

احساس اضطراب در زندگي اجتناب ناپذير است و زماني اتفاق مي افتد كه يك اتفاق يا يك محل جديد، شما را دچار چالش مي ‌كند.

… اگر اين اضطراب طولاني شود، مي ‌تواند مشكل و ناراحتي‌ هاي جدي ايجاد كند و ممكن است مشكلات بهداشتي جدي‌ تري را به وجود آورد. در اين مقاله چند راه كار خانگي و مفيد براي كاهش اضطراب ارائه شده است.

بروز اضطراب در فرد باعث مي‌ شود كه ضربان قلب تندتر شود، فشار خون افزايش پيدا كند و بسياري از علائم ديگر كه ناشي از تنش‌ هاي روزانه هستند.

با 4 روش زير حتي اگر اضطراب شما به طور كامل درمان نشود اما علائم آن تا حد زيادي كاهش پيدا مي‌ كند.

راه‌ كار اول اين است كه پرتقال را به عنوان بخشي از رژيم ضداضطراب خود در نظر داشته باشيد. بر اساس دو مطالعه‌ اي كه در مطب دندانپزشكي صورت گرفتند معلوم شد كه پخش كردن بوي روغن خاص پرتقال در هوا مي ‌تواند اعصاب بيماران مضطرب را آرام كند.

براي بهره‌ مند شدن از اين تاثيركافي است پوست پرتقال را بكنيد و آن را مقابل بيني خود بگيريد و عطر آن را استشمام كنيد. اين اقدام موجب مي‌ شود كه فشار خون تان كاهش پيدا كند. به اين ترتيب دفعه ي بعد اگر مضطرب شديد آرام يك جا بنشينيد، خود را آرام كرده و يك پرتقال بزرگ را پوست بكنيد.

شگرد دوم اين است كه هر وقت علائم اضطراب را در خود حس كرديد مثلا دچار افزايش سرعت ضربان قلب شديد يك قاشق چاي خوري عسل را به همراه يك نوك انگشت جوزا داخل يك فنجان آب پرتقال ريخته و پس از هم زدن آن را بنوشيد تا اين معجون شما را سرحال بياورد.

شگرد سوم گياه رزماري است. رزماري در سده‌ هاي ميانه به عنوان گياهي براي دور كردن ارواح شيطاني استفاده مي ‌شد. امروزه متخصصان دريافتند كه اين گياه تاثير آرامش بخشي روي اعصاب دارد.
براي بهره‌ مندي از تاثير آرامش بخش رزماري، از چاي آن استفاده كنيد.

به اين ترتيب كه يك تا دو قاشق چاي خوري رزماري خشك شده را داخل يك فنجان آب جوش بريزيد، 10 دقيقه آن را كنار بگذاريد تا خيس بخورد، سپس آن را بنوشيد.

بو كردن رزماري هم مي ‌تواند به شما آرامش بدهد و مي ‌توانيد از عطر اين گياه براي كاهش اضطراب استفاده كنيد.

روش چهارم اين است كه يك سوم فنجان جوش شيرين و يك چهارم فنجان زنجبيل تازه ي رنده شده را داخل وان آبگرم بريزيد و مدت 15 دقيقه داخل وان دراز بكشيد، اين كار تنش و اضطراب شما را كاهش مي‌ دهد.

علاوه بر اين ها تنفس عميق، يوگا و مديتيشن نيز مي ‌توانند به شما آرامش بدهند

آشنایی با خواص جوز هندی ( Nutmeg Alhnd )

آشنایی با خواص خوراکی‌ها- جوز هندی میوه درختی به همین نام است که مصرف آن به صورت خشک شده در مناطق گرمسیری رواج بسیاری دارد.

هر دانه را از خارج، پوسته سختی به رنگ قهوه‌ای متمایل به خاکستری در برمی‌گیرد و شیارهای عمیقی دارد که با جدا کردن این پوسته، دانه آن ظاهر می‌شود.

دانه، سطحی چین‌خورده دارد و رنگ آن متمایل به خاکستری است. به طور کلی، جوز هندی در طولی حدود 5/2 سانتی‌متر و قطری حدود 5/1سانتی‌متر شکلی شبیه به تخم‌مرغ دارد.

آنچه جوز هندی را به‌ یکی از طعم‌دهنده‌ها و ادویه‌های پرمصرف در غذا- به‌خصوص در مناطق گرمسیری- تبدیل کرده است، عطر و بوی تند و مطبوع آن است.

صرف‌نظر از نقش جوز هندی به‌عنوان ادویه در غذا، این دانه خواص غذایی و درمانی بسیاری نیز دارد؛ جوز هندی منبع خوبی از ویتامین‌ها، املاح معدنی، اسیدهای آمینه، روی، آهن،‌ مس، کلسیم،‌ ژرمانیوم، فلاونوئیدها و بسیاری مواد مفید دیگر است.

جوز هندی برای درمان و تسکین بسیاری از دردها مفید شناخته شده است. در طب سنتی، دانه و روغن جوز هندی را برای درمان بیماری‌های مربوط به اعصاب و سیستم گوارش تجویز می‌کنند.

– از روغن جوز هندی مانند روغن دانه میخک برای کاهش موقتی دردهای دندان نیز می‌توان استفاده کرد؛ کافی است چوب‌پنبه‌ای را به مقداری روغن جوز هندی آغشته کرده و روی دندان دردناک قرار دهید.

– در کشور فرانسه- علاوه بر مصرف آن به‌عنوان ادویه- مخلوط جوز هندی و عسل را برای درمان ناراحتی‌های گوارشی و تنفسی مورد استفاده قرار می‌دهند.

– التهابات و دردهای مفصلی و رماتیسمی با مصرف خوراکی جوز هندی و همچنین ماساژ موضع با روغن آن تسکین می‌یابد.

– جوز هندی به حفظ سلامت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

– برای کاهش علائم آلرژی نیز می‌توانید جوز هندی بخورید.

▪ خمیری تهیه شده با کمی شیر و پودر جوز هندی را روی جوش های پوستی بمالید. خاصیت ضدالتهابی این ادویه لکه قرمزی و ورم آن را کاهش خواهد داد.

▪ برای بهبود بخشیدن به سیستم گوارشی کمی پودر جوز هندی را روی صبحانه خود بپاشید.

▪ خوردن یک لیوان شیر ولرم با کمی جوز هندی خواب راحتی ایجاد می کند.

▪ روغن جوز هندی را روی لثه بمالید تا از دندان و لثه درد تسکین پیدا کنید.

– به‌رغم خواص باارزش جوز هندی، مصرف زیاد آن سبب ایجاد مشکل در بخش کنترل احساسات در مغز شده و پس از مصرف بیش از حد، احساس نشاط به همراه سستی و رخوت در انسان پدید می‌آورد که شبیه نوعی مسمومیت است.

مطالب مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

ارسال نظرات

پاسخی بگذارید

آخرین مطالب