طراحی سایت طراحی سایت طراحی سایت طراحی سایت
امروز : سه شنبه ۱۴۰۲/۱۲/۲۹

عمومی

درباره مرکز آرامش

مرکز مشاوره و ارایه خدمات مامايی آرامش طبق ضوابط و مقررات وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشكي جهت انجام خدمات مامايي در سطوح مختلف بهداشتی دائر گردیده است و آماده ارائه خدمات مراقبتی و بهداشتی به بانوان محترم می باشد.

موسسين :
تعدادی از کارشناسان با سابقه مامايی و از اعضای انجمن علمی مامايی ايران موسسين اين مرکز می باشند که ساليان زياد در امور مختلف درمانی و آموزشی فعاليت داشته و نيز به عنوان مربی رسمی ورزشهای دوران بارداری, کلاسهای مختلف آموزش مامايی در بيمارستانها و مراکز درمانی و ساير موسسات برگزار کرده اند. همجنين اين مرکز از همکاری پزشکان و کارشناسان مجرب و باسابقه ديگر نيز در بخش‌های مختلف بهره می برد.

خدمات ارائه شده در مرکز:

1 - مشاوره (بلوغ، قبل از ازدواج،قبل از بارداری، زناشوئی و...)

2- دوره‌های آمادگی برای زایمان کم‌درد (تغذیه مادر باردار، ورزش دوران بارداری، بیوفیدبک و..)

3- مشاوره تغذیه مادر و کودک ، پایش نوزاد، مشاوره رشد و تکامل نوزاد

4 - واکسیناسیون ، تنظیم خانواده

5 - ماساژ نوزاد و ورزش مادر ونوزاد به منظور سلامت و تناسب اندام

6 - آموزش ریلکسیشن و یوگا (به منظور کاهش استرس، افزایش تمرکز و تقویت جسمی)

7 - مشاوره یائسگی(تغذیه، عوارض یائسگی و تمرینات ورزشی تقویت عضلات لگن پ‍یشگیری از مشکلات ادراری)

8 - مشاوره و آموزش سبک زندگی برای هر گروه سنی خانواده

9 - خدمات مامایی در منزل

10 - پاپ اسمیر

11 - کارگاه‌های آموزشی بهداشت فردی (مراقبت‌های بهداشتی، پوست و مو، تغذیه و ورزش)

12- مشاوره‌های روانشناسی با بهره‌گیری از مشاورین مجرب و با سابقه روانشناس

نشانی: تهران - میدان رسالت- خیابان هنگام- بالاتر از فرجام- پلاک ۱۹۷- طبقه دوم- واحد ۵


تلفن‌های تماس:

۷۷۱۸۵۰۱۴ -
۷۷۱۸۵۰۷۷
-
۰۹۰۳۵۱۸۴۳۸۱

77185014 - 77185077

تعیین وقت همه روزه : صبح ها: ۹ الی ۱۳ بعدازظهر: ۱۵ الی ۲۰

-


شماره مشاوره تلفنی: 9099071652
تماس از سراسر کشور با تلفن ثابت

تبلیغات متنی

غم یا افسردگی پس از زایمان؟

تقریبا ۸ تا ۱۰ درصد از زنان دچار افسردگی مزمن هستند- احساسهای ملایم تا شدید غم و کناره‌گیری که چندماه یا چند سال ادامه می‌یابند. معمولا نمی‌توان آغاز این حالت هیجانی غمگین و پریشان را دقیقا مشخص کرد، این حالت قسمتی از زندگی روزمره فرد می‌شود. در برخی موارد، افسردگی بعد از زایمان پدیدار می‌شود. یا شدت می‌یابد و با این‌که تازه مادر با تغییرات هورمونی در بدنش سازگار می‌شود و اطمینان می‌یابد که می‌تواند از فرزندش پرستاری کند. فروکش نمی‌کند. گر چه ساختار ژنتیکی خطر افسردگی را بیشتر می‌کند ، عوامل اجتماعی و فرهنگی هم دخالت دارند.

 

فرزندان والدین افسرده ۲ تا ۵ برابر بیشتر از فرزندان والدینی که افسرده نیستند، دچار مشکلات رفتاری می‌شوند. گر چه وراثت می‌تواند تا اندازه‌ای در این امر دخالت داشته باشد. کیفیت تربیت- مخصوصا تعامل بدون عاطفه- نقش مهمی ایفا می‌کند. هر چه افسردگی شدیدتر و تعداد عوامل استرس‌زا در زندگی مادر بیشتر باشد

( مانند اختلافات زناشویی، حمایت اجتماعی کم، و فقر) ، رابطه والد- کودک بیشتر صدمه می‌بیند. برای مثال وقتی مادر به ندرت لبخند می‌زند و با نگاه اندوهبار با کودک صحبت می‌کندو کودک با روی برگرداندن و گریه کردن واکنش نشان می‌دهد و هر بار که این اتفاق می‌افتد ، مادر احساس بی کفایتی می‌کند و افسردگی او عمیق‌تر می‌شود.

در صورتی که افسردگی مادر ادامه یابد، رابطه والد-کودک بدتر می‌شود. والدین افسرده روش انضباطی بی‌ثبات دارند- گاهی بی‌قید و بند هستند و گاهی بسیار سخت‌گیر- الگویی که رفتار بی‌اعتنا و ضمنا خصمانه آن‌ها را منعکس می‌کند.

کودکانی که این شیوه‌های تربیت ناسازگارانه را تجربه می‌کنند، اغلب به مشکلات سازگاری جدی مبتلا هستند. آن‌ها برای اجتناب از بی‌توجهی و بی‌عاطفگی والدینشان ، گاهی دچار خلق افسرده می‌شوند و کناره می‌گیرندیا این‌که از خشم والدین خود تقلید می‌کنند و تکانشی یا جامعه ستیز می‌شوند.

 

به مرور زمان ، رفتاری این چنین باعث می‌شوند که کودکان نگرشی منفی نسبت به دنیا پرورش دهند- نگرشی که در خلال آن ، والدین و سایر افراد را تهدیدی برای سلامت خود می‌بینند. کودکانی که همواره احساس می‌کنند در خطر هستند و والدینشان به آن‌ها کمک نکرده‌اند که یاد بگیرند چگونه احساس‌های ناخوشایند را کنترل کنند، کنترل کنند، در صورت مواجه شدن با چالشهای شناختی و اجتماعی ، کنترل خود را از دست می‌دهند. والدین افسرده به احتمال بیشتری زندگی زناشویی ناگوار دارند. مواجهه مکرر کودکان با دعوا و جر و بحث والدین ، آن ةا را نسبت به تعارض حساس می‌کند و پریشانی و پرخاشگری آن‌ها را افزایش می‌دهد. نارسایی در تنظیم هیجان ، مشکلات این کودکان را وخیم‌تر می‌کند.

برای پیشگیری از عواقب ماندنی افسردگی مادر، هر چه زودتر باید اورا درمان کرد. در اغلب موارد افسردگی پس از زایمان، درمان موفقیت‌آمیز است. در صورتی که مادر به راحتی به درمان پاسخ ندهد. رابطه صمیمی با پدر یا مراقب دیگر، و کاستن از عوامل استرس‌زا که معمولا با افسردگی همراه است، می‌تواند از رشد کودک محافظت کند.

 

 

یکی از روشهای خوب پیشگیری از افسردگی بعد از زایمان شرکت در کلاسهای گروهی مادران جوان است.

 

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با مرکز تماس بگیرید.

یا با شماره مشاوره تلفنی ۹۰۹۹۰۷۱۶۵۲ از تلفن ثابت از سراسر کشور ( تهران و شهرستانها) تماس گرفته و مشاوره بگیرید.

مطالب مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

ارسال نظرات

۲ دیدگاه برای “غم یا افسردگی پس از زایمان؟”

  1. طاهری گفت:

    سلام خسته نباشین من ۲۱اردیبهشت پریود شدم امروز ۸خرادامروز رابطه از پشت داشتم بانامزدم چندبار التش لیز خورد ب سمت واژنم منم از ترس پیشاب و ابی ک ریخته بود رو واژنم ۲تاقرص خوردم دوتالونژیل ۰/۷۵ایا چیزی میشه

    • modir گفت:

      اقدام درست پیشگیری اورژانس رو انجام دادید نگران نباشید.
      برای اطلاعات بیشتر با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۶۵۲ از تلفن ثابت از سراسر کشور ( تهران و شهرستانها) تماس بگیرید.

پاسخی بگذارید

آخرین مطالب