طراحی سایت طراحی سایت طراحی سایت طراحی سایت
امروز : جمعه ۱۴۰۳/۰۱/۱۰

عمومی

درباره مرکز آرامش

مرکز مشاوره و ارایه خدمات مامايی آرامش طبق ضوابط و مقررات وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشكي جهت انجام خدمات مامايي در سطوح مختلف بهداشتی دائر گردیده است و آماده ارائه خدمات مراقبتی و بهداشتی به بانوان محترم می باشد.

موسسين :
تعدادی از کارشناسان با سابقه مامايی و از اعضای انجمن علمی مامايی ايران موسسين اين مرکز می باشند که ساليان زياد در امور مختلف درمانی و آموزشی فعاليت داشته و نيز به عنوان مربی رسمی ورزشهای دوران بارداری, کلاسهای مختلف آموزش مامايی در بيمارستانها و مراکز درمانی و ساير موسسات برگزار کرده اند. همجنين اين مرکز از همکاری پزشکان و کارشناسان مجرب و باسابقه ديگر نيز در بخش‌های مختلف بهره می برد.

خدمات ارائه شده در مرکز:

1 - مشاوره (بلوغ، قبل از ازدواج،قبل از بارداری، زناشوئی و...)

2- دوره‌های آمادگی برای زایمان کم‌درد (تغذیه مادر باردار، ورزش دوران بارداری، بیوفیدبک و..)

3- مشاوره تغذیه مادر و کودک ، پایش نوزاد، مشاوره رشد و تکامل نوزاد

4 - واکسیناسیون ، تنظیم خانواده

5 - ماساژ نوزاد و ورزش مادر ونوزاد به منظور سلامت و تناسب اندام

6 - آموزش ریلکسیشن و یوگا (به منظور کاهش استرس، افزایش تمرکز و تقویت جسمی)

7 - مشاوره یائسگی(تغذیه، عوارض یائسگی و تمرینات ورزشی تقویت عضلات لگن پ‍یشگیری از مشکلات ادراری)

8 - مشاوره و آموزش سبک زندگی برای هر گروه سنی خانواده

9 - خدمات مامایی در منزل

10 - پاپ اسمیر

11 - کارگاه‌های آموزشی بهداشت فردی (مراقبت‌های بهداشتی، پوست و مو، تغذیه و ورزش)

12- مشاوره‌های روانشناسی با بهره‌گیری از مشاورین مجرب و با سابقه روانشناس

نشانی: تهران - میدان رسالت- خیابان هنگام- بالاتر از فرجام- پلاک ۱۹۷- طبقه دوم- واحد ۵


تلفن‌های تماس:

۷۷۱۸۵۰۱۴ -
۷۷۱۸۵۰۷۷
-
۰۹۰۳۵۱۸۴۳۸۱

77185014 - 77185077

تعیین وقت همه روزه : صبح ها: ۹ الی ۱۳ بعدازظهر: ۱۵ الی ۲۰

-


شماره مشاوره تلفنی: 9099071652
تماس از سراسر کشور با تلفن ثابت

تبلیغات متنی

اصلاح سبک زندگی و تغذیه

اطلاعات فوق‌العاده از غذاهای فوق‌العاده

زمانی که یک فرد می‌خواهد تغییراتی در حرکت به سمت یک الگوی زندگی سالم‌تر داشته باشد، بهترین فضا برای شروع, انتخاب‌ غذاست. این مهم نیست ‌که آیا هدف تنها سالم‌تر بودن است، یا وزن از دست دادن، مدیریت قند خون یا مبارزه با بیماری، پزشکان و متخصصان تغذیه پیشنهاد می‌کنند که تغییرات عادات رفتاری یک الزام است. یک رژیم سالم شامل مقادیر زیادی از میوه‌ها و سبزیجات و هم‌چنین مقادیر کافی از غلات، لبنیات و پروتئین می‌باشد.

در میان گروه‌های بزرگتر میوه‌ها، سبزیجات، غلات، لبنیات و پروتئین، غذاهای اصلی وجود دارند که منافعی بیشتر از بقیه را فراهم می‌کنند. بعضی غذاها نه تنها به طور طبیعی شامل موادغذایی مفید بیشتری هستند، بلکه ویتامین‌ها و دیگر اجزائی را شامل می شوند که به تلاش‌های ما برای سلامت کمک می‌کنند. چون این مسئله می‌تواند یک چالش برای کسانی که می خواهند یکی از گروه‌های غذایی شامل تمام سهم‌ها از تمام گروه ها باشد، خیلی‌ها به غذاهایی که به نظر می‌آید در گروه‌ها بزرگترین بسته‌بندی را دارند یا پول و تلاش بیشتری برای آن صرف می‌کنند، علاقمندند.

مخصوصا غذاهایی که سالم هستند یا به طور مخصوصی با مواد مغذی بسته بندی شده‌اند به عنوان “غذاهای فوق‌العاده” برچسب زده می شوند و مصرف‌کنندگان علاقمند به سلامت به داشتن این غذاها در برنامه غذایی‌شان علاقه‌مندند. برچسب اختیاری است. هیچ راهبرد استانداردی برای تعیین این‌که غذاهایی به عنوان غذاهای فوق‌العاده هستند،وجود ندارد ، و خیلی از شرکت‌ها از این اصطلاح به عنوان راهبرد فروش استفاده می‌کنند. چندین سازمان  لیستی از غذاهای فوق‌العاده مبتنی بر راهنماها یا معیارهایی که تعیین شده‌اند درست کرده‌اند، اما یک لیست مرجع از غذاهای شناخته شده که توسط همه پذیرفته شده‌باشند وجود ندارد. این برای مصرف‌کنندگان مهم است دریابند که برچسب زده شده به عنوان یک غذای فوق‌العاده تضمین نمی‌کند که این غذاهای مخصوص سودمندتر از بقیه است.

یک پژوهش از غذاهای فوق‌العاده در وب سایت ها یک لیست های متفاوت را در هر سایت آشکار می‌کند. در حالی‌که بعضی از لیست‌ها غذاهای فردی و مخصوص را تعیین می‌کند ، بقیه لیست‌ها بر گروه‌های غذایی تمرکز می‌کند، مانند سبزیجات برگی، به جای اسفناج. یک لیست دیگر به نظر می‌آید از لوبیا، دانه‌ها و میوه‌هایی مثل تمشک حمایت می‌کند و شامل غذاهایی هستند که در طبقات دیگر قرار می‌گیرند. یک وب سایت پزشکی عمومی حتی دو لیست متفاوت داشت: یکی فهرست معمولی و یکی برای افرادی که به وزن از دست دادن علاقمندند. سایت دیگر تعیین می‌کند غذاهایی را که ارتباط مغز و زیبایی را بهبود می‌دهد. این سازمان‌ها معمولا مشخص نمی‌کنند در میان غذاهای داخل فهرست کدامیک مفیدترند.

با وجود تمام این لیست‌ها،این سوال به وجود می‌آید: کدام لیست را فرد باید استفاده کند؟

یک راه کمک به مصرف‌کنندگان, طبقه‌بندی پراکندگی درباره غذاهای فوق‌العاده است که یک نمونه خوب از تمام لیست‌ها را در بگیرد برای تشخیص غذاهایی که اغلب وجود دارند و اغلب به طور مداوم به وسیله تمام منابع شناسایی ‌می‌شوند. این فهرست‌هایی از وب ام دی، سوپرفود آر ایکس، سی اسپینت، بی ول بوز و دیلی گرین شامل می‌شود. مقایسه عقاید در این منابع یک فهرست از هفت غذایی ایجاد می‌کند که اغلب معمولا به عنوان غذاهای فوق‌العاده شناسایی می‌شوند. در حالی که دو یا سه غذا وجود دارد ، مانند گردو، سالمون و ماست که به گروه‌های دیگر غذایی تعلق دارد، اکثر غذاهای فوق‌العاده در طبقه میوه‌ها و سبزیجات قرار می‌گیرند. معمولا، غذاها شامل هر لیستی از غذاهای فوق‌العاده هستند و آن هایی به مدت طولانی به عنوان غذاهایی پذیرفته شده‌اند که مقادیر معنی‌داری از ویتامین‌ها، مینرال‌ها، آنتی‌اکسیدها و یا فیبرها دارند. غذاهای فوق‌العاده که بیشتر از همه در تمام فهرست‌ها معمول هستند:

لوبیاها

تمشک‌ها

بروکلی

اسفناج

گردوها

سالمون وحشی

ماست

نه عدد دیگر از غذاها که حداقل دوبرابر بقیه درمیان تمام لیست‌ها خوانده می‌شوند. این‌ها هستند جوها، شکلات تیره، عسل، پرتغال‌ها، کدو تنبل، لوبیای سویا، چای، گوجه‌فرنگی و بوقلمون.

حتی با کمبود راهنماهای مورد قبول و استانداردها برای غذاهای فوق‌العاده،توافق قابل قبولی وجود دارد که بعضی غذاها مغذی‌تر از بقیه هستند. آن تمام برای استفاده کردن از قضاوت خوب کاهش می‌یابد. قطعا، سالم‌ترین رویکرد به خوردن در اطراف نگه‌داری یک رژیم که مقادیر توصیه شده از گروه های غذایی مورد نیاز را شامل می‌شود, می چرخد. برای مصرف‌کنندگانی که شارژ فوق‌العاده برای کوشش‌هایشان با غذاهای فوق العاده می خواهند، بهتر است به خاطر بسپارند که برچسب غذاهای فوق العاده می‌تواند یک تنوعی از معانی داشته باشد. تمام میوه‌های تازه و سبزیجات، چه آن‌هایی که به صورت مخصوص به عنوان غذاهای فوق العاده شناسایی شده‌اند یا نه ، برای یک رژیم سالم با ارزش‌اند. آگاه بودن از این که چه غذایی مخصوصا برای سودمند بودن اعتبار دارد که به مصرف‌کنندگان در جستجوی‌شان برای خوردن کمک کند.

مطالب مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

ارسال نظرات

پاسخی بگذارید

آخرین مطالب