طراحی سایت طراحی سایت طراحی سایت طراحی سایت
امروز : پنج شنبه ۱۴۰۳/۰۱/۹

عمومی

درباره مرکز آرامش

مرکز مشاوره و ارایه خدمات مامايی آرامش طبق ضوابط و مقررات وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشكي جهت انجام خدمات مامايي در سطوح مختلف بهداشتی دائر گردیده است و آماده ارائه خدمات مراقبتی و بهداشتی به بانوان محترم می باشد.

موسسين :
تعدادی از کارشناسان با سابقه مامايی و از اعضای انجمن علمی مامايی ايران موسسين اين مرکز می باشند که ساليان زياد در امور مختلف درمانی و آموزشی فعاليت داشته و نيز به عنوان مربی رسمی ورزشهای دوران بارداری, کلاسهای مختلف آموزش مامايی در بيمارستانها و مراکز درمانی و ساير موسسات برگزار کرده اند. همجنين اين مرکز از همکاری پزشکان و کارشناسان مجرب و باسابقه ديگر نيز در بخش‌های مختلف بهره می برد.

خدمات ارائه شده در مرکز:

1 - مشاوره (بلوغ، قبل از ازدواج،قبل از بارداری، زناشوئی و...)

2- دوره‌های آمادگی برای زایمان کم‌درد (تغذیه مادر باردار، ورزش دوران بارداری، بیوفیدبک و..)

3- مشاوره تغذیه مادر و کودک ، پایش نوزاد، مشاوره رشد و تکامل نوزاد

4 - واکسیناسیون ، تنظیم خانواده

5 - ماساژ نوزاد و ورزش مادر ونوزاد به منظور سلامت و تناسب اندام

6 - آموزش ریلکسیشن و یوگا (به منظور کاهش استرس، افزایش تمرکز و تقویت جسمی)

7 - مشاوره یائسگی(تغذیه، عوارض یائسگی و تمرینات ورزشی تقویت عضلات لگن پ‍یشگیری از مشکلات ادراری)

8 - مشاوره و آموزش سبک زندگی برای هر گروه سنی خانواده

9 - خدمات مامایی در منزل

10 - پاپ اسمیر

11 - کارگاه‌های آموزشی بهداشت فردی (مراقبت‌های بهداشتی، پوست و مو، تغذیه و ورزش)

12- مشاوره‌های روانشناسی با بهره‌گیری از مشاورین مجرب و با سابقه روانشناس

نشانی: تهران - میدان رسالت- خیابان هنگام- بالاتر از فرجام- پلاک ۱۹۷- طبقه دوم- واحد ۵


تلفن‌های تماس:

۷۷۱۸۵۰۱۴ -
۷۷۱۸۵۰۷۷
-
۰۹۰۳۵۱۸۴۳۸۱

77185014 - 77185077

تعیین وقت همه روزه : صبح ها: ۹ الی ۱۳ بعدازظهر: ۱۵ الی ۲۰

-


شماره مشاوره تلفنی: 9099071652
تماس از سراسر کشور با تلفن ثابت

تبلیغات متنی

بارداری بعد از سقط

«آیا بعد از سقط جنین امکان بارداری دارم؟» یا «چقدر زمان نیاز دارم تا بعد از سقطی که داشتم باردار شوم؟» تمام زنانی که سقط جنین داشته اند، از اطرافیان، والدین و پزشک خود این سوال را می پرسند.

 

شاید باورش برای شما سخت باشد، اما این حقیقت است که سقط جنین در بارداری اول یک مسئله بسیار شایع است. همانطور که آمار جهانی نشان می دهد از هر چهار زنی که تلاش برای بارداری داشته اند، یک نفر آن ها سقط جنین را تجربه کرده است. شاید این آمار کمی ترسناک به نظر برسد، اما با مطالعه آمار متوجه خواهید شد که تنها زنی نیستید که نتوانستید جنین را تا زمان موعد حفظ کنید.

 

سقط جنین به از دست دادن جنین تا قبل از هفته بیستم بارداری اطلاق می شود.

احتمال سقط جنین، معمولا در سه ماهه اول بارداری بسیار بالا است و به طور معمول اگر سه ماه اول بارداری با موفقیت بگذرد، خطر از دست دادن جنین نیز به شدت کاهش پیدا می کند.

 

سقط جنین برای زنان باردار علاوه بر سختی و رنج های جسمی، ناراحتی روحی نیز به همراه دارد و در بسیاری از موارد افراد را برای بارداری مجدد نگران می کند.

 

سقط جنین در بارداری اول به این معنا نیست که شما نمی توانید باردار شوید و بارداری موفقی داشته باشید، بلکه آمار نشان می دهد که حدود ۸۵ در صد زنانی که یک بار سقط جنین داشته اند، در دفعه بعد بارداری موفقی را تجربه کرده اند. همچنین زنانی که بیش از یک بار سقط جنین داشته اند، در تلاش های بعدی خود ۷۵ درصد موفق بوده اند.

به طور کلی اگر خانمی از شرایط روحی و جسمی خوبی برخوردار باشد، می تواند پس از گذشت دو یا سه دوره قاعدگی از سقط، اقدام به بارداری کند

چند وقت بعد از سقط جنین، بارداری امکان پذیر است؟

معمولا بعد از یک بار سقط جنین، پزشکان انجام آزمایشی را توصیه نمی کنند، زیرا شانس بارداری موفق در فرد کم نشده است.

البته این بستگی به تاریخچه پزشکی فرد دارد، مثلا برخی از سقط های دو ماهه دوم به دلیل اختلال در گردن رحم است، اما در بسیاری از موارد، سقط های سه ماهه اول به دلیل ناهنجاری های کروموزومی می باشد که در حاملگی های بعدی رخ نمی دهد و حاملگی بعدی با موفقیت انجام می شود.

 

برای بارداری مجدد بهتر است به بدن زمان داده شود، از این رو بسیاری از پزشکان به فردی که دچار سقط جنین شده است، توصیه می کنند مدتی صبر کند تا بتواند در آینده بارداری موفقی داشته باشد، زیرا بدن فرد برای بازسازی نیاز به زمان دارد و مدتی طول می کشد تا رحم، خود را بازسازی کند و پوشش دیواره آن قوی و سالم شود.

 

مدتی زمانی که پزشک به زنان مختلف برای اقدام دوباره به بارداری توصیه می کنند، متفاوت است و این مدت زمان با توجه به شرایط روحی و جسمی فرد در نظر گرفته می شود.

 

به طور کلی اگر خانمی از شرایط روحی و جسمی خوبی برخوردار باشد، می تواند پس از گذشت دو یا سه دوره قاعدگی از سقط، اقدام به بارداری کند.

 

البته توصیه می شود قبل از اقدام به بارداری مجدد فرد با پزشک معالج خود مشورت کند تا از سلامت جسمی خود و توانایی رحم مطمئن شود.

 

در صورتی که پزشک بعد از گذشت سه ماه به شما گفت که هنوز بدن شما آماده نیست، نباید نگران باشید، زیرا ترمیم رحم در برخی افراد زمان بیشتری نیاز دارد.

 

از همین رو پزشکان به برخی از زنان توصیه می کنند بعد از سقط جنین بین شش ماه تا یک سال صبر کنند و بعد از این دوران، اقدام به بارداری مجدد کنند.

 

چقدر احتمال دارد دوباره سقط اتفاق بیفتد؟

در بیشتر زنان، سقط جنین تنها یک بار رخ می‌دهد. بسیاری از زنانی که یک بار جنین‌شان را سقط کرده اند، پس از آن بارداری سالمی خواهند داشت.

 

تنها پنج درصد زنان باردار، دو سقط متوالی را تجربه می‌کنند و کمتر از یک درصد، سه سقط پشت هم یا بیشتر را تجربه خواهند کرد.

حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد از خانم‌هایی که یک سقط یا سقط مکرر بدون دلیل شناخته شده داشته‌اند، در اثر ادامه تلاش برای بارداری، بارداری‌های سالمی را تجربه کرده اند

آیا قبل از بارداری مجدد، آزمایش خاصی سفارش می‌شود؟

اگر دو بار سقط جنین داشتید، برای بارداری مجدد می‌توانید آزمایش‌های زیر را انجام دهید تا در صورت وجود مشکل آن را پیدا کرده و در صورت امکان برطرف نمایید:

 

– آزمایش خون: نمونه‌ای از خون شما برای پیداکردن مشکلات احتمالی هورمونی یا سیستم ایمنی بررسی می‌شود.

 

– تست کروموزومی: ممکن است هم خون شما و هم خون همسرتان را مورد بررسی قرار دهند تا متوجه شوند آیا مشکل کروموزومی علت سقط است یا خیر. بافت حاصل از سقط نیز در صورتی که در دسترس باشد، ممکن است مورد آزمایش قرار بگیرد.

 

– سونوگرافی: پزشک ممکن است سونوگرافی از روی شکم و یا سونوگرافی از طریق واژن (ترانس واژینال) را انجام دهد.

 

– هیستروسکوپی (اندوسکوپی رحم): ممکن است پزشک یک لوله نورانی و سبک به نام هیستروسکوپ را از واژن عبور داده و وارد رحم کند. سپس با تزریق مایع نمکی، حفره رحم را گسترده‌تر کرده و رحم و لوله‌های فالوپ را مورد بررسی قرار دهد.

 

– هیستروسالپنگوگرافی: در این روش با استفاده از یک رنگ به برجسته کردن حفره رحم و لوله‌های فالوپ در تصاویر گرفته شده توسط اشعه ایکس می‌پردازند.

 

– سونوهیستروگرام: در این روش ابتدا محلول نمکی را وارد حفره رحم کرده و سپس سونوگرافی انجام می‌دهند. این روش به پزشک‌تان کمک می‌کند تا مشکلات موجود در دیواره رحم را بررسی کند.

 

اگر علت سقط شما مشخص نشد، امیدتان را از دست ندهید. حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد از خانم‌هایی که سقط یا سقط مکرر بدون دلیل شناخته شده داشته‌اند، در اثر ادامه تلاش برای بارداری، بارداری‌های سالمی را تجربه کرده اند.

برای اطلاعات بیشتر با تلفن ۹۰۹۹۰۷۱۶۵۲ از تلفن ثابت از سراسر کشور تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

ارسال نظرات

پاسخی بگذارید

آخرین مطالب