طراحی سایت طراحی سایت طراحی سایت طراحی سایت
امروز : سه شنبه ۱۴۰۲/۱۲/۲۹

عمومی

درباره مرکز آرامش

مرکز مشاوره و ارایه خدمات مامايی آرامش طبق ضوابط و مقررات وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشكي جهت انجام خدمات مامايي در سطوح مختلف بهداشتی دائر گردیده است و آماده ارائه خدمات مراقبتی و بهداشتی به بانوان محترم می باشد.

موسسين :
تعدادی از کارشناسان با سابقه مامايی و از اعضای انجمن علمی مامايی ايران موسسين اين مرکز می باشند که ساليان زياد در امور مختلف درمانی و آموزشی فعاليت داشته و نيز به عنوان مربی رسمی ورزشهای دوران بارداری, کلاسهای مختلف آموزش مامايی در بيمارستانها و مراکز درمانی و ساير موسسات برگزار کرده اند. همجنين اين مرکز از همکاری پزشکان و کارشناسان مجرب و باسابقه ديگر نيز در بخش‌های مختلف بهره می برد.

خدمات ارائه شده در مرکز:

1 - مشاوره (بلوغ، قبل از ازدواج،قبل از بارداری، زناشوئی و...)

2- دوره‌های آمادگی برای زایمان کم‌درد (تغذیه مادر باردار، ورزش دوران بارداری، بیوفیدبک و..)

3- مشاوره تغذیه مادر و کودک ، پایش نوزاد، مشاوره رشد و تکامل نوزاد

4 - واکسیناسیون ، تنظیم خانواده

5 - ماساژ نوزاد و ورزش مادر ونوزاد به منظور سلامت و تناسب اندام

6 - آموزش ریلکسیشن و یوگا (به منظور کاهش استرس، افزایش تمرکز و تقویت جسمی)

7 - مشاوره یائسگی(تغذیه، عوارض یائسگی و تمرینات ورزشی تقویت عضلات لگن پ‍یشگیری از مشکلات ادراری)

8 - مشاوره و آموزش سبک زندگی برای هر گروه سنی خانواده

9 - خدمات مامایی در منزل

10 - پاپ اسمیر

11 - کارگاه‌های آموزشی بهداشت فردی (مراقبت‌های بهداشتی، پوست و مو، تغذیه و ورزش)

12- مشاوره‌های روانشناسی با بهره‌گیری از مشاورین مجرب و با سابقه روانشناس

نشانی: تهران - میدان رسالت- خیابان هنگام- بالاتر از فرجام- پلاک ۱۹۷- طبقه دوم- واحد ۵


تلفن‌های تماس:

۷۷۱۸۵۰۱۴ -
۷۷۱۸۵۰۷۷
-
۰۹۰۳۵۱۸۴۳۸۱

77185014 - 77185077

تعیین وقت همه روزه : صبح ها: ۹ الی ۱۳ بعدازظهر: ۱۵ الی ۲۰

-


شماره مشاوره تلفنی: 9099071652
تماس از سراسر کشور با تلفن ثابت

تبلیغات متنی

نکاتی مفید برای شیردهی

شایدقبل از بارداری نمی دانستید ، هنگامی که فرزندتان درون رحم شما در حال بزرگ شدن  است ، پاهای شما پر موتر و نوک پستان های تان تیره تر خواهد شد ، اما هنگامی که در حال گذراندن دوران بارداری هستید، متوجه مسائل و جزئیات عجیب و غریب دیگری نیز می شوید. اکنون نیز ممکن است ، کنجکاو باشید که چه رازهایی در ارتباط با شیردهی پستانی پیش روی شما خواهد بود!
در ادامه به ده نکته اشاره می شود که ممکن است ، باعث افزایش سطح آگاهی شما برای مقابله با موارد این چنینی باشد :

۱ . به آنچه اطرافیان فکر میکنند ، توجه می کنید
البته که نمیتوان به افکار هر شخصی توجه کرد ، اما همسرتان پشتیبان اصلی شماست. پژوهش ها نشان می دهند : خانم هایی که توسط شریک زندگی خود حمایت مناسبی نمیشوند به احتمال زیاد به نوزادشان شیر خودشان را نمی‌دهند. در صورتی که همسرتان با شیردهی پستانی مخالف است ، برای موفقیت بیشتر ، بهتر است از دوران بارداری او را برای انجام این کار با خود همراه کنید.
دکتر لائورا مارکز پزشک اطفال می گوید : در این مسئله ، داشتن اطلاعات و دادن اطمینان خاطر به همسر ، بسیار تاثیر گذار است. بعضی از آقایان نگران این هستند که با این روش شیردهی ، آنها دیگر قادر به همراهی شما و فرزندتان نیستند و کنار گذاشته میشوند.
بنابراین به آنان اطمینان خاطر دهید که چگونه میتوانند نقش بزرگی را در مراقبت از فرزندشان بازی کنند. یا اگر آنان درباره علاقه شما به خودشان نگرانند ، به آنان بگویید که این مسئله مانعی را در زندگی زناشویی ما ایجاد نمیکند.
همچنین میتوانید فواید فراوان شیردهی پستانی را به او گوشزد کنید ، مثل این که خطر ابتلا به آسم و آلرژی را در کودکان کاهش می دهد ، خطر سرطان پستان را برای مادران کاستی بخشیده و حتی فواید اقتصادی نیز دارد ، زیرا شیردهی پستانی از شیردهی با شیرخشک بسیار اقتصادی تر است.

۲ . شیردهی پستانی میتواند شما را شجاع تر سازد
براساس نتایج پژوهش جدیدی از دانشگاه کالیفرنیا در لوس آنجلس ، مادرانی که فرزندشان را شیردهی پستانی میکنند در گرفتن حقوق فرزندانشان پافشاری بیشتری میکند و به جای احساس ترس و لرز با شجاعت مطالبات خود را پیگیری میکنند. برای مثال دفاع از فرزندتان در برابر غریبه ای بی شرم ، تنش زا به نظر می رسد ، اما مادران شیرده به نسبت مادرانی که با شیرخشک شیردهی میکنند از خون سردی چشمگیری برخوردارند ، در نتیجه زیاد مضطرب نمیشوند.
دکتر (( جنیفر هاهن هول بروک یک )) از نویسندگان پژوهش ذکر شده ، می گوید : مادرانی که به نوزادشان شیر خوشان را می‌دهند ، از طریق افزایش میزان هورمون ((اکسی توسین )) ( هورمون جنسی و سرخوشی ) و (( پرولاکتین )) ( هورمون تولید شیر ) ، آستانه تحمل بالایی در برابر تنش ها خواهند داشت و مقاوم تر هستند.

 

  1. ۳. پستان ها تعجب برانگیز هستند
    در ابتدا بزرگ شده و یک یا دو ! سایز بزرگتر از معمول می شوند. سپس ، زمانی که فرزندتان از یک سمت می نوشد ، آن پستان به نظر کوچک تر می رسد و دیگری هنوز بسیار بزرگ است . افزون بر این ، در بین زمان های شیردهی ، اگر صدای گریه نوزاد دیگری را بشنوید ، ممکن است از پستان های شما حتی شیر نشت کند.
    خانم (( لائوری بک )) مشاور شیردهی و رئیس انجمن مشاوران شیردهی آمریکا می گوید : چند هفته اول شیردهی زمان دست پاچگی است . زیرا شما و فرزندتان در حال یادگیری هستید . این دوران بیشتر به شوخی می گذرد و ریخت و پاچ زیادی دارد و نشتی بسیار است ، اما به هر ترتیب کار به انجام می رسد.

۴ . شیردهی پستانی ، خواب آور است.
احتمالا شنیده اید که کودکان در حین نوشیدن شیر به خواب می روند ، اما آیا می دانستید که مادران کم خواب نیز چرتی می زنند!
خانم امی اسپنگلر مشاور شیدهی می گوید : زمانی که بدن هورمون اوکسی توسین را رها می سازد ، تاثیر آرامش بخشی دارد که به مادران شیرده ، آرامش می دهد. به این ترتیب بدن شما از خود مراقبت می کند. تاثیر اوکسی توسین بر خواب شما نمونه دیگری است که چگونه شیردهی پستانی از بدن مادر پشتیبانی میکند.

۵ . از مصرف صابون زیادی خودداری کنید
در حمام بیش از حد وسواس به خرج ندهید ، استفاده بیش از حد صابون میتواند باعث خشکی پوست شما شده و به ترک خوردن نوک پستان های شما منجر شود. گاهی اوقات فقط با آب گرم خود را بشویید.

۶ . بانوانی که الکل می نوشند ، شیر کمتری را تولید میکنند
براساس گفته های دکتر جولیا منیلا پژوهشگر مرکز تحقیقاتی مونل در فیلادلفیا که درباره تاثیر الکل بر شیردهی پژوهش می کند ؛ میزان الکل در شیر شما برابر مقدار آن در خون شماست . بنابراین از نوشیدن الکل خودداری کنید. در دین اسلام به درستی مصرف مشروبات الکلی منع شده و حرام است و تحقیقات این مسئله را ثابت میکند.
این متخصص می گوید: افرادی که الکل مصرف میکنند تا زمانی که احساس مستی دارند هنوز الکل در خونشان وجود دارد . بنابراین از آخرین قطره الکلی که وارد بدن می شود ، سه ساعت زمان لازم است تا اثرات مخرب آن از بدن خارج شود و بتوان شیردهی را آغاز کرد.

۷ . لزومی به ترس از دندان های کودک وجود ندارد
برخی از مادران شیرده از گاز گرفتن فرزندشان هراس هستند ، بنابراین با درآمدن اولین دندان فرزندشان ، شیردهی را متوقف می سازند. اما در واقع زمانی که کودکان در حال نوشیدن شیر هستند ، نمیتوانند گاز بگیرند. ممکن است ، کودک کنجکاو ، پس از نوشیدن شیر ، گاز ملایمی بگیرد.
در صورتی که فرزندتان یک بار این کار را کرد ، کافیست او را از پستان کنار بکشید و اجازه ندهید دوباره شیر بنوشد ، این واکنش منفی میتواند برای همیشه این مشکل را حل کند.

۸ . هنوز هم می توانید کمی بیشتر بخورید
برای خوردن لقمه ای اضافه در هنگام شام ، احساس گناه نکنید ؛ زیرا برای کمک به تولید شیر مورد نیاز ، روزانه به ۵۰۰ کالری بیشتر نیاز دارید . بنابراین به خاطر فرزندتان هم که شده ، از این کالری ها به نحو احسن بهره ببرید.
غلات کامل ، میوه ها و سبزی ها و خوردنی های حاوی کلسیم را فراموش نکنید. شیرمادر غنی از کلسیم است و اگر تغذیه شما با کمبود این ماده مهم رو به رو باشد، فرزندتان از کلسیم ذخیره شما مصرف خواهد کرد و شما را با کمبود آن مواجه می سازد. در صورتی که مایل به خوردن شیر نیستید ، از کلسیم خوراکی های دیگر مثل پنیر ، ماست ، اسفناج و دیگر سبزی ها با برگ هایی به رنگ سبز تیره و نیز پودر غلات غنی شده و آب پرتقال بهره ببرید.


۹ . احتمالا دچار عادت ماهیانه نمی شوید
بسیاری از مادرانی که فرزندشان را به طور کامل با شیرمادر شیردهی میکنند ، از سرزندگی غیر منتظره ای لذت می برند. آنها دچار عادت ماهیانه نیز نمی شوند.
دکتر جک نیومن متخصص کودکان می گوید : هورمون (( پرولاکتین )) ( هورمون تولید شیر ) که با مکیدن کودک فعال میشود ، میتواند پریود را متوقف سازد. در صورتی که برای بیش از یک سال ، فرزندتان را کاملا با شیر خود شیردهی کنید ، معمولا به طور میانگین ۱۴ ماه پریود نخواهید داشت.
نکته انحرافی این جاست که بدون داشتن پریود نیز میتوانید دوباره باردار شوید ، بنابراین از پزشک خود ضدبارداری موثری مثل کاندوم یا (( ای یو دی مسی copper IUD )) درخواست کنید که تولید شیر شما را کاهش ندهد ( مادران شیرده باید از مصرف ضدبارداری های حاوی استروژن خودداری کنند).

۱۰ . فرزند شما در کنترل است
تولید شیر شما براساس نیاز فرزندتان به نوشیدن شیر ، افزایش یا کاهش می یابد. بنابراین تکرار جلسات شیردهی به تقویت تولید شیر شما کمک میکند. این ویژگی این ضمانت را به شما می دهد که با افزایش اشتهای فرزندتان ، شیر کافی برای نوشیدن وجود دارد.
همچنین کودکتان نیز میتواند ، آغازگر جریان شیر شما باشد. مثلا زمانی که بدن شما نشانه هایی همچون صدای گریه کودک را دریافت میکند ، شیر در پستان هایتان جریان پیدا میکند.
برخی از مادران کارمند ، صدای گریه گرسنه شدن فرزند خود را ضبط کرده تا هنگام دوشیدن شیر در اداره به آنان کمک کند. حتی دیدن عکس فرزند نیز به آسودگی فکر مادر کمک کرده باعث به جریان افتادن شیر مادر خواهد شد.
برای اطلاعات بیشتر و پاسخ به سوالات خود در زمینه شیردهی می‌توانید با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۶۵۲ از تلفن ثابت از سراسر کشور ( تهران و شهرستان

ها) تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

ارسال نظرات

پاسخی بگذارید

آخرین مطالب