طراحی سایت طراحی سایت طراحی سایت طراحی سایت
امروز : پنج شنبه ۱۴۰۳/۰۱/۹

عمومی

درباره مرکز آرامش

مرکز مشاوره و ارایه خدمات مامايی آرامش طبق ضوابط و مقررات وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشكي جهت انجام خدمات مامايي در سطوح مختلف بهداشتی دائر گردیده است و آماده ارائه خدمات مراقبتی و بهداشتی به بانوان محترم می باشد.

موسسين :
تعدادی از کارشناسان با سابقه مامايی و از اعضای انجمن علمی مامايی ايران موسسين اين مرکز می باشند که ساليان زياد در امور مختلف درمانی و آموزشی فعاليت داشته و نيز به عنوان مربی رسمی ورزشهای دوران بارداری, کلاسهای مختلف آموزش مامايی در بيمارستانها و مراکز درمانی و ساير موسسات برگزار کرده اند. همجنين اين مرکز از همکاری پزشکان و کارشناسان مجرب و باسابقه ديگر نيز در بخش‌های مختلف بهره می برد.

خدمات ارائه شده در مرکز:

1 - مشاوره (بلوغ، قبل از ازدواج،قبل از بارداری، زناشوئی و...)

2- دوره‌های آمادگی برای زایمان کم‌درد (تغذیه مادر باردار، ورزش دوران بارداری، بیوفیدبک و..)

3- مشاوره تغذیه مادر و کودک ، پایش نوزاد، مشاوره رشد و تکامل نوزاد

4 - واکسیناسیون ، تنظیم خانواده

5 - ماساژ نوزاد و ورزش مادر ونوزاد به منظور سلامت و تناسب اندام

6 - آموزش ریلکسیشن و یوگا (به منظور کاهش استرس، افزایش تمرکز و تقویت جسمی)

7 - مشاوره یائسگی(تغذیه، عوارض یائسگی و تمرینات ورزشی تقویت عضلات لگن پ‍یشگیری از مشکلات ادراری)

8 - مشاوره و آموزش سبک زندگی برای هر گروه سنی خانواده

9 - خدمات مامایی در منزل

10 - پاپ اسمیر

11 - کارگاه‌های آموزشی بهداشت فردی (مراقبت‌های بهداشتی، پوست و مو، تغذیه و ورزش)

12- مشاوره‌های روانشناسی با بهره‌گیری از مشاورین مجرب و با سابقه روانشناس

نشانی: تهران - میدان رسالت- خیابان هنگام- بالاتر از فرجام- پلاک ۱۹۷- طبقه دوم- واحد ۵


تلفن‌های تماس:

۷۷۱۸۵۰۱۴ -
۷۷۱۸۵۰۷۷
-
۰۹۰۳۵۱۸۴۳۸۱

77185014 - 77185077

تعیین وقت همه روزه : صبح ها: ۹ الی ۱۳ بعدازظهر: ۱۵ الی ۲۰

-


شماره مشاوره تلفنی: 9099071652
تماس از سراسر کشور با تلفن ثابت

تبلیغات متنی

یبوست در بارداری

علل یبوست در بارداری چیست؟

– رحم خانم باردار پیوسته در حال بزرگ شدن است و بر روی معده و روده او فشار وارد می کند.

– هورمون پروژسترون در زمان بارداری سبب می شود تا دفع موادغذایی از طریق دستگاه گوارش کندتر از حد معمول شوند.

– به دلیل شیوع کمبود آهن در خانم ها، معمولا در زمان بارداری قرص آهن برای آنها تجویز می شود که این خود سبب بروز یبوست می شود.

– داشتن استرس و اضطراب در زمان بارداری ممکن است به یبوست منجر شود.

چگونه بر یبوست بارداری غلبه کنیم؟

– دقت کنید چه زمانی و چگونه به دستشویی می روید. به محض این که احساس کردید نیاز به دفع دارید، فورا به دستشویی بروید و آن را به تاخیر نیندازید.

– همیشه بعد از صرف اولین وعده غذایی خود در صبح، به دستشویی بروید. اگر خود را عادت دهید که در زمان خاصی اجابت مزاج داشته باشید، بدن شما نیز به آن عادت می کند.
تا حد امکان از مصرف داروهایی که برای رفع یبوست استفاده می شوند (مسهل ها) در دوران بارداری خودداری کنید و بیشتر از روش های طبیعی برای رفع یبوست استفاده نمایید

– زیاد از سبزیجات تازه و میوه ها استفاده کنید، زیرا این مواد به دلیل داشتن فیبر بالا اجابت مزاج را در افراد تسهیل می کنند.

– مقدار زیادی مایعات در روز بنوشید و ورزش کنید. بعضی زنان به بهانه این موضوع که باردارهستند، ورزش نمی کنند و آسیب های زیادی را به خودشان و جنین می زنند. البته باید فعالیت های ورزشی زنان باردار تحت نظر پزشک متخصص زنان و زایمان آنها باشد. ورزش کردن علاوه بر ایجاد حس شادابی و سلامت، یبوست را در زنان باردار کاهش می دهد.

آیا مشکل یبوست همیشه جدی است؟

معمولا افراد یبوست را یک بیماری نمی دانند، اما اگر جدی گرفته نشود و درمان نگردد، مشکلات جدی مثل بواسیر را به دنبال خواهد داشت. بواسیر نیز مشکلاتی مانند خونریزی از مقعد، درد و خارش را به وجود می آورد.

سعی کنید مصرف نوشیدنی هایی مانند قهوه ، چای و نوشابه را محدود کنید و الکل ننوشید، زیرا این گونه نوشیدنی ها سبب جذب آب از روده شده و یبوست را بدتر می کنند.

* هشدارها

– تا حد امکان از مصرف داروهایی که برای رفع یبوست استفاده می شوند (مسهل ها) خودداری کنید، زیرا دوران بارداری، دوران حساسی است و باید مصرف داروها را به کمترین میزان ممکن رساند.

– سعی کنید بیشتر از روش های طبیعی که ذکر شد برای رفع یبوست استفاده کنید.

-+ز همه مهمتر ورزش و تحرک مناسب در دوران بارداری و استفاده از تمرینات یوگا می تواند از تنبلی روزه پیشگیری کند و دفع را آسانتر نماید.
از آن جایی که زنان باردار اغلب تمایلی به ورزش کردن ندارند، به همین علت این نوع فعالیت ها را نادیده می گیرند که این طرز تفکر ممکن است علت شایع بروز مشکل یبوست در بارداری تعداد قابل توجهی از زنان حامله باشد. همانطور که می دانید ورزش کردن به عنوان یک عامل مهم و شناخته شده در تحریک روده های انسان به حساب می آید. به همین دلیل، زنان بارداری باید برای حفظ سلامت وضعیت دستگاه گوارش خود سعی کنند تا ورزش های سبکی را انجام داده و یا حداقل در طول روز، مسافتی را پیاده روی نمایند.

برای ورزش کردن در دوران بارداری، عاقلانه ترین کار این است که از راهنمایی ها و تجربیات یک مربی باسابقه کمک بگیرید. به همین علت، ثبت نام کردن در کلاس های ورزش دوران بارداری یک راه خوب برای فعال نگه داشتن روده ها و سالم ماندن بدن زنان باردار محسوب می شود. در نتیجه، همین تحرک و فعالیت روزانه می تواند از بروز مشکل یبوست در بارداری جلوگیری کند. اگر برای شما به عنوان یک خانم باردار مقدور نیست که در این کلاس های ورزش دوران بارداری شرکت کنید، می توانید یک نقطه از خانه خود را برای انجام حرکات ورزشی بارداری اختصاص دهید و یا در طول روز فقط یک پیاده روی کوتاه در پارک و یا حتی محیط نزدیک خانه خود داشته باشید.

اگر همه راه ها را امتحان کردید و باز هم یبوست برطرف نشد، تحت نظر پزشک می توانید از داروهای مسهل استفاده کنید .

برای اطلاعات بیشتر با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۶۵۲ تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

ارسال نظرات

پاسخی بگذارید

آخرین مطالب